Hej

Jeg er i gang med at bygge et hus, som er ret stilrent og bart. Ingen krummelurer.
Så vidt muligt undgår jeg loftlister, indtil videre har jeg ingen i de rum jeg har lavet (stue og badeværelse), men nu kommer jeg til bryggers og udestue, hvor loft og vægge ikke mødes særlig pænt.

Jeg vil købe lister på byggmax i morgen, og i store træk tror jeg, det kan blive ret pænt med en gulvsokkel (rimeligvis vendt om) mod loftet.

Gør folk sådan nogle gange, eller er det meget mærkeligt?

Alternativet er jo at købe en traditionel loftliste, som "ser lidt sådan 45-graders ud", men de er både sværere at gera og i min verden ikke lige så passende i dette tilfælde. :)

Jeg har brug for at dække ca. 10mm ud fra væggen og typ 40mm ned på væggen for at sikre mig, at det dækker det, som maleren har efterladt. Så jeg tænkte at købe typ 12x43mm sokkel.

Tak for tanker!

Mikael_L
Der er risiko for, at i det mindste jeg ville overveje "hvad i h*lvete du har gjort". :)

Men jeg føler mig for det meste ret alene om at se sådanne ting. ;)

Spørgsmålet er blevet stillet før på forummet, og svaret var da (hvis jeg husker rigtigt) gør som du vil, det er dit hus. Jeg kender en arkitekt, der talte om rundstav som loftliste. "For de spændende skygger man kunne opnå"

• Synes
klaskarlsson og 1 anden
  • Laddar…
Jeg har (efter krav fra kunde, ikke på eget initiativ!) monteret omvendt sokkel nogle få steder. Ser imo helt skørt ud.

Men jeg tror, at 99,9% af jordens befolkning ikke ville have reageret.

Senest redigeret:
Det kan fungere afhængigt af liste. Mine svigerforældre har i deres store villa sat, tror det er brystliste eller en form for gulvliste, for at få en kant øverst til at kunne sætte sådanne metalbeslag, som man fastgør line/Wire til, for at kunne hænge billeder op uden at skrue i væggene. Var skeptisk, da jeg hørte det, men det fungerede godt.

Hvorfor være så bekymret over, hvad andre synes? Fastgør en sokkelbit og tag dig en overvejelse. Synes du, at det er pænt, så er det vel bare at gasse på! :)

• Synes
klaskarlsson
  • Laddar…
Men gør som du synes er pænest, hvis det ser helt forkert ud kan du bryde det væk og sætte traditionelle lister.

Jeg gjorde det modsatte i værkstedet, tog den mest krusidullede gulvplint og satte den sammen med den mest krusidullede loftliste jeg fandt. Det tog en evighed at snedkerere hjørnerne sammen, men det er gjort nu.

Protte

Det går helt fint.
Kør på.
Bliver du ikke tilfreds når alt er malet og klart så er det "bare" at tage det ned og skifte det jo. :p

"Kan jeg have fodpanel som loftliste, eller er jeg skør?"
På A svarer jeg: Hvorfor ikke, er der noget i vejen?
På B svarer jeg: Måske, er det et problem?

Rigtig godt at det blev som du ønskede!
P.S. Jeg tror verden har godt af en vis mængde lidt skøre mennesker...

• Synes
Storstadsbo og 1 anden
  • Laddar…
tobbew sagde:
Jeg syntes, det blev skidesmart med 43mm gulvsokkel i loftet. Præcis som jeg havde tænkt mig. Minimalistisk og anonymt, som jeg vil have det.

[link]
Såg godt ud i mine øjne iaf :)

/K

"Jeg syntes, at det blev skidesmart med 43mm gulvsokkel i loftet. Præcis som jeg havde tænkt mig. Minimalt og anonymt, sådan som jeg vil have det."
Perfekt! Hvad mere kan du bede om?
Jeg synes, at det ser helt ok ud ifølge billedet.
For min del sætter jeg pris på mennesker, der tænker selv, og ved behov ignorerer den enkle, trygge og sikre, men ak så triste "mainstream-fåreflokken".

• Synes
tobbew og 1 anden
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.