Har begyndt at fjerne trellisen, men overvejer den første stolpe, som var noget tykkere end de øvrige stolper. Kan denne virkelig tage nogen last fra overetagen? Burde ikke trappeåbningen være aflastet og fungere uden at trappen står der. Væggen til højre for trappen på billedet er bærende.

• Trappeopgang med fjernet spalte, træstolpe i fokus, mulig konstruktionsdiskussion. Bærende væg til højre, malergrej ses i baggrunden.
Hvordan lyder det, når du tænder den? Vibrerer den med en mørk eller lys tone? Ingen garanti for noget, men måske en indikation.

Snarere lav end høj tone... Jeg har løsnet den i loftfæstningen, og man kan slå den væk med et par slag med åben håndflade.. Desuden er den i den nedre del fæstet i trappen, ikke i gulvet, men det spiller måske ikke nogen rolle?

Men er det ikke sådan, at man altid afstiver en trappeåbning, når man bygger? Jeg mener, trappen står jo ikke der før efter et stykke tid...??:confused:

Præcis som du siger, så skal det være afvekslet uden trappe, men det er jo lidt forskelligt for forskellige trapper. Men hvis væggen til højre er bærende, kan jeg ikke forestille mig andet, end at du kan fjerne den. Du har jo ingen stolpe længere inde i huset indenfor trappen, hvad jeg kan se på billedet, og der holder det jo.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.