Hej!

Nogen der ved om det er muligt at flise over microcement? Vi planlægger husbyggeri og overvejer at bruge microcement i badeværelset. Det er jo meget trendy nu, men tænker om man ville blive træt af det senere. Har ledt blandt producenterne men kan ikke finde nogen information om det.

Mvh!

Hvorfor bygge noget nu, som I allerede ved, at I ikke vil have senere, fordi nogen anden synes, det er trendy? Lyder helt skørt.

Byg som I vil have det fra starten og se det ikke som et modeprojekt.

• Synes
BirgitS
  • Laddar…
Velkommen her i øvrigt! 😊

Dr Benz Dr Benz sagde:
Velkommen her forresten! 😊
Tak! 😊

Tror, jeg var lidt uklar i mit indlæg, vi vil have microcement, og det kommer vi sandsynligvis vælge uanset. Tænker bare, at det kan være en gevinst rent økonomisk at slippe for at lave tætningslaget om, når man engang skal renovere badeværelset, selvom det ligger langt fremme i tiden!

L linusnilsson sagde:
Tak! 😊

Jeg tror, jeg var lidt uklar i mit indlæg, vi vil have mikrocement, og det vil vi nok vælge uanset hvad. Jeg tænker bare, at det kan være en besparelse rent økonomisk, når man skal renovere badeværelset, selvom det ligger langt ude i fremtiden!
Jo jeg er helt med dig. Men jeg synes, at I fokuserer forkert, hvis I allerede overvejer, hvad der skal ske senere. Når man har et hus, er der så meget, man skal gøre. Så man vil minimere alt sådan noget.

Jeg tror, at hvis man allerede tænker på det, der skal ske senere, så bliver man ikke tilfreds nu.

I må selvfølgelig gøre, som I ønsker, men forsøg i stedet at tænke, at huset skal stå i 200 år med minimalt vedligehold.

Angående dit spørgsmål, så tror jeg, det er muligt, men jeg lader det blive besvaret af en, der virkelig ved det.

Held og lykke med byggeriet. I har meget spændende foran jer, men også meget at tage stilling til. 👊🏻

BirgitS
Spørgsmålet kan måske være, om det er muligt at bygge et badeværelse med mikrocement direkte ovenpå et vandtætningslag. Findes der producenter af vandtætningslag, der godkender, at deres folie dækkes med kun mikrocement?
Mikrocement blev jo populært, fordi man kunne lægge det udenpå fliserne og let få et andet "look".

Hvis man ikke svømmer i penge, kan man ikke lave badeværelset om hvert 5. år, bare fordi en anden stil trender.

Sandsynligvis er der gået så lang tid, når det er tid til renovering, at man begynder at stille sig selv spørgsmålet, om ikke fugtspærrens tekniske levetid begynder at nærme sig.

Man vil formentlig beslutte sig for at udskifte den, når man alligevel skal investere i en badeværelsesrenovering.

Det bliver derfor et ikke-spørgsmål.

BirgitS BirgitS sagde:
Spørgsmålet bør måske være, om det er muligt at bygge et badeværelse, der har mikrocement direkte oven på en vådrumsmembran. Findes der producenter af vådrumsmembraner, der godkender, at deres folie dækkes med kun mikrocement?
Mikrocement blev jo populært, fordi man kunne lægge det oven på fliserne og nemt få et andet "look".

Hvis man ikke har mange penge, kan man ikke lave sit badeværelse om hver 5. år, blot fordi en anden stil trender.
Næsten alle producenter af vådrumsmembraner godkender det undtagen schönox, men det er kun fordi ejeren (sika) har en egen mikrocement, som selvfølgelig er godkendt.

• Synes
BirgitS
  • Laddar…
Takker for alle svar 😊

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.