Var på lokale XL-byg idag og købte to reglar 45x70 (5.4m). Fandt en lige og den anden havde en bøj på den sidste meter, men tænkte det er OK (ville ikke rode mere i bunken). Den beskedne pris for disse begge reglar blev 408 kr, dvs næsten 40 kr/m!

Tænkte derfor at underholde mig selv med at finde et endnu værre eksempel. Mit bidrag bliver en OSB-plade fra Beijer og udfordringen til forummet bliver at overgå med noget endnu værre.
OSB-plade 70% PEFC certificeret, tykkelse 11 mm, bredde 1197 mm, længde 2500 mm. Visning af produktbeskrivelse og pris fra en online butik.

• Wow
  • Synes
ByggPajken og 7 andre
  • Laddar…
Kan ikke bryde det.. Jeg var ved at få morgenmaden galt i halsen, da jeg så priser på 350kr per osb-plade.

• Synes
zhivago71
  • Laddar…
Jeg købte en masse OSB i foråret, da der var risiko for leveringsproblemer. Købte dog nogle for mange, så nu har jeg 10 stk. i garagen, som ligger i vejen, måske burde jeg sælge dem? :surprised:

• Synes
  • Haha
Gukken og 12 andre
  • Laddar…
maah maah sagde:
Jeg købte en bunke OSB i foråret, da der var risiko for leveringsproblemer. Købte dog nogle for mange, så nu har jeg 10 stykker i garagen, som ligger i vejen, måske burde jeg sælge dem? :surprised:
Vent et stykke tid, inden du lægger dem ud på dba, så betaler du dit tilbyggeri af ;). Følger din tråd og er imponeret af tempoet, hatten af!

Det må være bedre afkast på OSB end tegningsoptioner i Moderna. Jeg købte for mange råspontplader til taget, så det bliver min pensionsforsikring.

Behøver ikke være OSB, søger de værste eksempler på prisstigninger.

• Haha
  • Synes
U i CAR og 8 andre
  • Laddar…
Online butiksside for træplanker, viser produktet "22X195 Råplan Klyvside", pris 64,50 kr/m. Lagerstatus tilgængelig i flere butikker.

• Vred
  • Synes
Thomas Buskhagen og 1 anden
  • Laddar…
H
Var i en norsk byggemarked i ugen og købte lidt ting, så så jeg prisen på terrassebrædder.

• Træplanke fra SCA Wood, terrassesektion med dimensioner 28x120x4800 mm, prisinformation fra norsk byggevarehuswebsite.
  • Wow
  • Vred
  • Synes
Thomas Buskhagen og 4 andre
  • Laddar…
H Hallerudsbo sagde:
Var på en norsk bygghandel i veckan och köpte lite saker då så jeg prisen på trall
Det bliver 454 kr/m2, lidt som et helt ok parketgulv..

• Wow
  • Haha
Thomas Buskhagen og 3 andre
  • Laddar…
H
Kallson Kallson sagde:
Det bliver 454 kr/m2, lidt som et helt ok parketgulv..
Gav 21 kr m for terrassebrædder i samme butik i februar.

• Synes
em72 og 1 anden
  • Laddar…
T
Ikke sjovt at se de der priser på OSB-plader :worried:. Jeg skal jo lige til at købe OSB til mit Attefallshus :thumbdown:

• Trist
U i CAR
  • Laddar…
T Ejmelie sagde:
Ikke sjovt at se de der priser på OSB plader :worried:. Jeg skal jo lige til at købe OSB til mit Attefallhus :thumbdown:
Du kan vælge råspont, så har du grund til at anskaffe sømpistol.

• Synes
  • Haha
Brevduva og 4 andre
  • Laddar…
T
F fribygg sagde:
Du får vælge råspont, så har du en grund til at anskaffe spikpicka.
Råspont er jo næsten lige så dyrt :(
Råspont af gran, 540x3600mm fra Byggmax med en pris på 349 kr/stk. Visning af produktdetaljer og pris.

Picka har jeg allerede :cool:
Orange Paslode IM90Ci sømpistol ligger på en blå presenning.

Det begynder at være tid til at sælge de overskydende formplywood plader, man har tilovers.

• Stabel af formplywood skiver dækket med grøn presenning, klar til salg.
  • Overflødige formplywoodskiver stablet på en palle, dækket delvist af plastik, klar til salg.
  • Synes
  • Haha
  • Wow
Broens og 15 andre
  • Laddar…
A atomlab sagde:
Begynder at være tid til at sælge de overskydende formplywood plader, man har tilovers.
Uha.
Du må da i det mindste se over hjemmealarmen! :surprised:

• Synes
  • Haha
Broens og 7 andre
  • Laddar…
T Ejmelie sagde:
Råspont är jo næsten lige så dyrt :(
[billede]

Picka har jeg allerede :cool:
[billede]
I Lkpg koster stadig 17mm råspånt under 120kr/m2, luger ser jeg ikke som nødvendige hvis man ikke skal betale løn til snedkeren og har tid og rigtig picka.

• Synes
Thomas Buskhagen
  • Laddar…
Når priserne skyder i vejret, er det godt at holde øje med dem (y) Men for en som mig, der aldrig har købt en OSB fx, ville det være interessant, hvis prisen, som varen plejer/plejede at koste, også var nævnt. Helst nøjagtige tal, men en omtrentlig vurdering er også nok :) Ser at nogen har fået et "før" pris med, men jeg efterspørger altså flere.

• Synes
U i CAR og 7 andre
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.