Hej vi har et meget koldt gulv derhjemme, og jeg tænkte at isolere krybekælderen med cellplast, jeg undrer mig over, hvordan jeg skal udføre dette.
Har en kælder, der er opvarmet med en åbning til krybekælderen (som nu er tilstoppet).
Krybekælderen er ret plan, så det vil ikke være svært at lægge cellplasten.
Cellplastplader, som jeg tænkte at isolere med 120x60x10cm S80.
Cellplastpladerne, der skal sidde på væggen, skal være 30 cm under jordniveau (jeg vil ikke isolere hele vejen ned).
Det jeg funderer over:
1: Skal ventilerne tilstoppes med cellplasten
2: Skal byggplasten gå hele vejen op mod bjælkelaget, eller kan man springe byggplasten mod væggen over
3. Hvordan fæster jeg cellplasten mod væggen, jeg har en eller anden type lecablok, der er hård som beton
3.1 Sømpløkke
3.2 Lime (men hvordan gør man så med byggefolien bagved, hvis der nu skal være byggefolie)
3.3 Skrue med skive
Asvaboard (sort) mellem reglerne isolering ovenover, et hul med lille skruetrækker og en tråd op så ved du, hvor meget isolering der er i bjælkelaget
Det med at isolere jorden i krybekælderen vil nok ikke give så meget, sæt pladerne i loftet, kan fastgøres med lange skruer og en firkant masonit (100X100) som skive
Bliver lidt knudret ved forbigående regler (de går ned under asvaboarden)
Hvis du vil isolere mod koldt gulv, skal du sætte isoleringen under trossbotten som litevarje og jeg skrev. Med dine forslag får du knap nogen effekt med alle kuldebroer.
Hej vi har ett jätte koldt gulv hjemme og jeg tænkte tænkte isolere krybekælderen med cellplast, jeg undrer hvordan jeg skal udføre dette.
Har en kælder som er opvarmet med en åbning til krybekælderen (som nu er tilstoppet).
Krybekælderen er ret plan så det vil ikke være svært at lægge cellplasten.
Cellplastplader som jeg tænkte isolere med 120x60x10cm S80.
Cellplastpladerne som skal sidde på væggen skal være 30 cm under jordniveau (kommer ikke til at isolere hele vejen ned).
Det jeg spekulerer over:
1: Skal ventilerne tilstoppes med cellplasten
2: Skal byggplasten gå hele vejen op mod bjælkelaget, eller kan man undvære byggplasten mod væggen
3. Hvordan fastgør jeg cellplasten mod væggen, jeg har en eller anden type lecablok som er hård som beton
3.1 Spikplug
3.2 Limma (men hvordan gør man med byggfolien bag hvis det nu skal være byggfolie)
3.3 Skrue med skive
[billede]
[billede]
[billede]
Hej - helt OT jeg ved - men hvilket tegneprogram bruger du? Er på udkig efter et bekvemt sådan og jeg ser, at mange her på BH synes hurtigt og enkelt at kunne fremstille gode billeder.
Hvis du vil isolere mod koldt gulv, skal du sætte isoleringen under trossbotten som litevarje og jeg skrev. Med dine forslag får du næppe nogen effekt med alle kuldebroerne.
isolerer man fundamentsmuren og jorden i stedet for gulvet, så løser man også eventuelle problemer med fugt i krybekælderen. Selvfølgelig bliver gulvet varmere, hvis rummet nedenunder er varmere.
Men selvfølgelig - Set til millimeter isolering er det mere effektivt at isolere gulv/trossbotten, men man skal også være opmærksom på, at temperaturen i krybekælderen sænkes, hvilket kan give problemer med fugt, som ikke findes i dag.
Så afhænger det jo også lidt af, hvorfor gulvet er koldt i dag. En almindelig årsag er, at isoleringen er sunket sammen, så der er et luftspalte under overfladelaget hele vejen fra ydervæggene, hvor det trækker kold luft ind.
Er bange for, at den største synder er kuldebroer fra husets grundmur, som spreder kulden videre langs bjælker/reglar i gulvet. Du skal altså mod ydermurene helst udefra, men det ser måske fjollet ud? Kulden fra jorden er nok umærkbar, hvilken temperatur har I i krybekælderen?
Skal du isolere så isoler helt dækkende mod grundmuren. Som dit første billede men isolering hele vejen. Så bliver det varmere under gulvet, angående ventilation ville det være bedst med et system, der aktivt ventilerer ved behov (høj fugtighedsgrad alternativt en affugter)
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.