9,659 læst ·
9 svar
10k læst
9 svar
Indervæg: tykkelse på reglar ved både gips+osb?
Hej.
Skal fjerne en række garderober, hvis ryg har fungeret som indvendig væg. Skal bygge en enkel indvendig væg i stedet, 3 m lang med den ene side mod ydervæggen og den anden afsluttes i rummet.
Jeg vil have OSB i væggen på begge sider (TV og billeder). Skal derfor blive:
Gips + OSB + regler + OSB + gips.
Skal man bruge 70-regler der? Burde give en total tykkelse på 125 mm. Måske lidt kraftigt, men tør man bygge en væg med 45 mm?
Planen er stålskinne i gulv og loft og træ i det opstående.
Skal fjerne en række garderober, hvis ryg har fungeret som indvendig væg. Skal bygge en enkel indvendig væg i stedet, 3 m lang med den ene side mod ydervæggen og den anden afsluttes i rummet.
Jeg vil have OSB i væggen på begge sider (TV og billeder). Skal derfor blive:
Gips + OSB + regler + OSB + gips.
Skal man bruge 70-regler der? Burde give en total tykkelse på 125 mm. Måske lidt kraftigt, men tør man bygge en væg med 45 mm?
Planen er stålskinne i gulv og loft og træ i det opstående.
Vi anvender også 45 mm reglar til mindre vægge med OSB+ gips.
Vores gamle døre, som vi vil beholde, passer fint i vægge, der er så tykke som de bliver da.
Den eneste ulempe kan være, at det bliver trangt, hvis du vil have to stikkontakter lige overfor hinanden på modsatte sider. Så får dåserne ikke helt plads.
Vores gamle døre, som vi vil beholde, passer fint i vægge, der er så tykke som de bliver da.
Den eneste ulempe kan være, at det bliver trangt, hvis du vil have to stikkontakter lige overfor hinanden på modsatte sider. Så får dåserne ikke helt plads.
Vi lavede mange LB-hus, da jeg arbejdede i elfagsbranchen, indervæggene var 45*45 med enkelt gips, papirtyndt var ordet sagde Bull... men med noget yderligere bag gipsen føles det som om det kunne holde sammen. Selv ville jeg tage 70 plus isolering i væggen, kan ikke lide den hule resonanslyd.
Vi borede, var det et par rør, der skulle tværs igennem, blev der ikke meget tilbage af reglen.
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Tjocklek gipsskivor innervägg?
Arkitekter, Arkitektritat & Extern design -
Slank indvendig væg - lyd, stabilitet og tykkelse?
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Bygge af indervæg med 45x45 reglar
Indervæg - regler 70mm eller 95mm
Indervæg: 70 eller 95-reglar?
Byggematerialer & Byggeteknologi