noob-spørgsmål: skal sætte en indervæg op midlertidigt under renovering, men er lidt usikker med hensyn til el-træk.. har fundet to lægter i en gavlydervæg, som jeg havde tænkt mig at fastgøre lodret lægte i, men har fået indikation på el med en byggescanner (ps-38). Indikationen er ikke klokkeklar, og tilsvarende problem på den anden væg (bag mig, set fra hvordan fotoet er taget).
Kan jeg stole på, at man fastgør elbokse/dåser i siden på en væglægte og så trækker elen direkte op langs siden af den lægte. Har ikke en spændingsmåler tilgængelig lige nu.
Desuden er der åbent op til kip her (trappehus), og jeg skal nok bygge nogle midlertidige loftræer også for at få en stabil væg.

Der findes et andet alternativ, uden el, og med planke i taget! men så får familien ikke et hjørne i hallen at sidde og tage overtøj på og "lande" i hallen. ... så får jeg problemer senere i stedet.

Kommentarer? Kan spørgsmålet forstås?

En væg med markeringer for to sandsynlige reglar, 60 cm fra hinanden. En elboks er synlig, med indikation af elektriske ledninger på ps-38 scanner.

Ok, interessant. Dette er over en trappe, så føler at væggen skal sidde meget stabilt + at jeg ikke har nogen tagregel, da det er åbent i kip. Åbnede væggen på den ene side for at se, hvordan el-installationerne var monteret, og den var monteret fra en boks og midt på regelsiden. Købte derefter en regeldetektor fra Stanley og fik indikation på, at der også går el på den anden side af reglen :seenoevil:. Hvad gør man i denne situation? Hvis man slukker strømmen, tør man så skrue en træskrue i og stole på, at den sidder rigtigt, eller er man dum, hvis man gør det? Vil helst ikke ændre det nu, da jeg har fastgjort gulvreglen i parketten :geek:. (obs dette er en midlertidig væg under renovering af kælderen).
Tips er velkomne!

Gav mig til sidst. Flyttede væggen og fæstede reglar i spånplade alene. Blev imponerende stabilt. Kikede fast for at føre mere stabilt. Rart at slippe for at tænke på elen ;).

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.