8,055 læst ·
8 svar
8k læst
8 svar
Indervæg betonhus - letbeton eller "rigtig" beton?
Har lige revet en af dørkarmene væk i vores lejlighed bygget i 1950. Overvejer nu hvilken skrue jeg skal bruge til at fastgøre karmhylsorna til den nye karm, og valget står mellem betonskrue og letbetonskrue (dvs. varianterne der ikke behøver rawlplug). Bifoger billeder af hvordan væggen ser ud.
For et utrænet øje ser dette ud som en form for murede blokke, og også en mursten synes at kigge frem. Hvad tror I?
For et utrænet øje ser dette ud som en form for murede blokke, og også en mursten synes at kigge frem. Hvad tror I?
Opfølgning;
Der var ret hård beton i væggene, definitivt ikke letbeton. Dog ingen match for borehammeren
Det endte med, at jeg brugte plugs og almindelige skruer i stedet. Dels fordi jeg mistænker, at betonskruerne udsætter væggen for en del kraft (risiko for revner) samt at muligheden for at demontere og justere karmen bliver større med plugs.
Resultatet:
Der var ret hård beton i væggene, definitivt ikke letbeton. Dog ingen match for borehammeren
Det endte med, at jeg brugte plugs og almindelige skruer i stedet. Dels fordi jeg mistænker, at betonskruerne udsætter væggen for en del kraft (risiko for revner) samt at muligheden for at demontere og justere karmen bliver større med plugs.
Resultatet:
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Oisolerat suterräng-betonghus från 50-talet i norrläge
Stenhus -
Innerväggar av masonit - måla?
Färg, Måla & Tapetsera -
Verkstadsbygge - Kabeldragning genom innervägg
El -
Indervæg i 60'er hus - træfiber vs gips?
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Slank indvendig væg - lyd, stabilitet og tykkelse?
Byggematerialer & Byggeteknologi