Hej,

Overskriften forklarer vel hovedspørgsmålet, men for at præcisere har vi en opvarmet og isoleret skibscontainer som lager.

Jeg vil bygge en "inder-væg" for ikke at slippe al varmen ud hver gang vi løber ind og ud, ligesom to ekstra porte inden for de eksisterende, og i den ene havde jeg tænkt mig en lille dør..

Havde tænkt mig at bygge med almindelige bjælker med krydsfiner på begge sider og 50mm isolering mellem, men hvordan tror I, det ville fungere med stålprofiler i stedet?
Krydsfineren stiver vel op på konstruktionen, men hvad med stabiliteten og om det giver sig?
For krydsfinerplader kan vel også vride sig?

Har tænkt mig en form for haspe eller skydelås i gulv og loft som holder dem på plads, samt hængsler i siderne naturligvis..

Hvad tror ekspertpanelet?

En hurtig (lidt rodet) skitse som illustration af, hvad jeg mener.. :)
Håndtegnet skitse af en foreslået indvendig vægstruktur i en opvarmet container, med indvendige porte, døre og markeringer for fastgørelsesdele.

Senest redigeret:
Hæng et gardin op i stedet. Tror I vil blive skøre over en sluse, og begge dørene vil alligevel stå åbne hele tiden.

T topmount sagde:
Hæng et gardin op i stedet. Tror I vil blive skøre over en sluse, og begge døre vil stå åbne hele tiden alligevel.
Jo tanken har også slået os..
Men jeg har brug for at kunne være derinde og arbejde i nogle timer ad gangen ret ofte, så vil et gardin desværre ikke være tilstrækkeligt i de kolde måneder..

Sidder mest og overvejer den bedste løsning for at få det til at fungere, hælder stadig mod almindelige 45x45 reglar nu..
Er bare lidt i tvivl om de risikerer at slå sig, og om jeg i så fald har brug for at bruge vendelimning og støtning af reglarne først? Det er nogle år siden jeg sidst gjorde det...

Lyder som om du komplicerer det lidt, tror det bliver fint med 45 regler bare du får det tæt mod ydervæggene. Selv ville jeg lave en ramme af grovere træ rundt om yderkanten for ikke at være afhængig af at skrue i stålet, når du senere bygger væggen.

T topmount sagde:
Lyder som om du komplicerer det lidt, tror det bliver fint med 45 reglar, så længe du får det tæt mod ydervæggene. Selv ville jeg lave en ramme af grovere tømmer rundt i yderkanten for ikke at være afhængig af at skrue i stålet, når du så bygger væggen
Jo, jeg bekymrer mig vel måske unødigt.
Bliver måske en meget hurtig og nem opgave nu pludselig.. :D(y)

Har sådan en her isolering også, så nogen ramme behøver jeg jo ikke engang lave..

isolering-container.jpg
https://mmfroland.se/produkt/isolering-inkl-montage-20-fot/

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.