Jeg er i gang med at renovere vores førstesal i et 1,5-planshus.

Har isoleret, monteret lægter og trukket el.

I hvilken rækkefølge skal jeg lave det næste? Det, der skal gøres, er at sætte gipsplader på loft, skråvægge og vægge samt montere regler til skillevægge til børneværelserne og badeværelset.

Min tanke var først at sætte gips på hele loftet og skråvæggene og derefter sætte regler i loftet og gulvet for at bygge skillevægge.
Men er det nok at fastgøre den øverste regel i loftet gennem gips + lægter (45 mm i loft, 28 mm i skråvæg)?

Eller bør jeg allerede nu sætte reglerne i loftet, inden gipsningen? Og derefter gipse rundt om dem, så at sige?
Men dette føles umiddelbart mere besværligt...

Alle skillevægge vil ikke blive placeret præcis ved bærende spær, så uanset hvad bliver jeg nødt til at nøjes med at fastgøre dem til lægterne.

Renovering af tagetage med træspær, isolering, og el-ledninger synlige. Arbejdsredskaber og rør i forgrunden.

kulle
M Metroid sagde:
Min tanke var at gipse hele loftet og skråvæggen først for derefter at sætte lægter i loft og gulv for at bygge indervægge.
Men er det nok at fastgøre den øverste lægte i loftet gennem gips + gles (45 mm i loft, 28 mm i skråvæg)?
(y)

Jeg havde også gipset loftet først, det må jo være betydeligt mere praktisk.
Held og lykke!

X xLnT sagde:
Jeg ville også have gipsat loftet først, det må jo være betydeligt mere praktisk. Held og lykke!
Det blev loft først og skråvæg så, og så tager vi indervægge bagefter. Vi undlod dog at sætte plade i gipssamling, må håbe det er nok med spartel - vådrumslimet papirstrimmel - spartel og så måske en mikrolitduk. Ret stor samling nogle steder mellem loft og skråvæg da det var svært at tage hensyn til alle vinkler og udskæringer af pladerne. Bliver nok at starte med grovspartel for at fylde ud.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.