3,740 læst ·
12 svar
4k læst
12 svar
Hvorfor svulmer det op omkring gipsskruen?!
Hej! Har hovedbrud nu, mens jeg er ved at sætte renoveringsgips op! Som I kan se på billedet, bliver det som om gipset/papet svulmer ud, når jeg sætter skrue i midten af pladen. Det ser altså bedre ud, når man skruer i forsænkningen på kanterne end i midten.. er det simpelthen den forkerte skrue? Kører med 3,9x30 mm
Meget ujævn overflade bagved? Har også set lige netop renoveringsgips opføre sig sådan, hvis overfladen bagved er alt for ujævn.G Grymsing sagde:Hej! Har hovedbrud nu når jeg er ved at sætte renoveringsgips! Som I kan se på billedet, så bliver det som om gipsen/kartonen svulmer ud, når jeg sætter skrue i midten af pladen. Det ser altså bedre ud, når man skruer i forsænkningen på kanterne end i midten.. er det simpelthen den forkerte skrue? Kører med 3,9x30 mm
Jeg har haft præcist det samme problem 🙁
Prøvet tre forskellige varianter af skruer. Troede så, det var Byggmax dårlige gips, så jeg testede plader fra K-rauta. Samme elendighed.
Det ser ud til at være et standardproblem med renoveringsgips.
Måtte tage en skarp kniv og skære svulmerne væk.
Prøvet tre forskellige varianter af skruer. Troede så, det var Byggmax dårlige gips, så jeg testede plader fra K-rauta. Samme elendighed.
Det ser ud til at være et standardproblem med renoveringsgips.
Måtte tage en skarp kniv og skære svulmerne væk.
Du kan have højere hastighed på boremaskinen.
Synes dette fænomen opstår, hvis man bruger almindelig gipsskruer og for lave omdrejninger. Der er jo en vis grund til, hvorfor gipsskruemaskiner ligger på 4500rpm.
Synes dette fænomen opstår, hvis man bruger almindelig gipsskruer og for lave omdrejninger. Der er jo en vis grund til, hvorfor gipsskruemaskiner ligger på 4500rpm.
Kan måske være sådan, at skruen trækker og knækker et stykke af den (armerede) gipsplade, inden den trækker sig ind i materialet bagved. Har ikke set fænomenet med almindelige plader. Kunne stemme overens med Cykelolas erfaring også. Trykke hårdere med skruemaskinen?
Har haft samme problem, gætter på at det er glasfiberarmeringen i den tynde plade, der er årsagen. På en eller anden måde presser den det overliggende gipslag ud. Men kan jo have helt fejl. 🙂
Blev at slå med hammer over og derefter spartle.
Har siden da kun brugt almindelig gipsplade.
Blev at slå med hammer over og derefter spartle.
Har siden da kun brugt almindelig gipsplade.
Klik her for at svare