Hej! Har hovedbrud nu, mens jeg er ved at sætte renoveringsgips op! Som I kan se på billedet, bliver det som om gipset/papet svulmer ud, når jeg sætter skrue i midten af pladen. Det ser altså bedre ud, når man skruer i forsænkningen på kanterne end i midten.. er det simpelthen den forkerte skrue? Kører med 3,9x30 mm

• En skrue i midten af en gipsplade, hvor materialet omkring skruen ser ud til at svulme op.
G Grymsing sagde:
Hej! Har hovedbrud nu når jeg er ved at sætte renoveringsgips! Som I kan se på billedet, så bliver det som om gipsen/kartonen svulmer ud, når jeg sætter skrue i midten af pladen. Det ser altså bedre ud, når man skruer i forsænkningen på kanterne end i midten.. er det simpelthen den forkerte skrue? Kører med 3,9x30 mm
Meget ujævn overflade bagved? Har også set lige netop renoveringsgips opføre sig sådan, hvis overfladen bagved er alt for ujævn.

H Huggmejsel sagde:
Meget ujævnt underlag bagved? Jeg har også set renoveringsgips opføre sig sådan, hvis underlaget bagved er alt for ujævnt.
Ikke enormt ujævnt.. men det er lidt ujævnt i samlingerne på spånpladen bag tapetet. Lidt derfor jeg sætter renoveringsgips 😀

Havde samme problem. Det gik bedre, da jeg trykkede til på skruen med skruemaskinen, inden jeg strammede den. Efter det har jeg brugt almindelig gips i stedet, billigere og lettere at arbejde med.

Jeg har haft præcist det samme problem 🙁
Prøvet tre forskellige varianter af skruer. Troede så, det var Byggmax dårlige gips, så jeg testede plader fra K-rauta. Samme elendighed.
Det ser ud til at være et standardproblem med renoveringsgips.
Måtte tage en skarp kniv og skære svulmerne væk.

Rickard.
Hvordan bliver det, hvis du tester en spånpladeskrue? Nok er hovedet forkert til gips, men åbenbart er det rigtige hoved også forkert...

Du kan have højere hastighed på boremaskinen.

Synes dette fænomen opstår, hvis man bruger almindelig gipsskruer og for lave omdrejninger. Der er jo en vis grund til, hvorfor gipsskruemaskiner ligger på 4500rpm.

Kan måske være sådan, at skruen trækker og knækker et stykke af den (armerede) gipsplade, inden den trækker sig ind i materialet bagved. Har ikke set fænomenet med almindelige plader. Kunne stemme overens med Cykelolas erfaring også. Trykke hårdere med skruemaskinen?

Er det ægte gipsskruer med tragtformet hoved?

Prøv slagskruemaskine

useless useless sagde:
Er det ægte gipsskruer med trompetskalle?
For min del var det "ægte" gipsskruer. Tre forskellige fabrikater købt i forskellige byggemarkeder. Kan ikke lige på stående fod huske hvilke.

Har haft samme problem, gætter på at det er glasfiberarmeringen i den tynde plade, der er årsagen. På en eller anden måde presser den det overliggende gipslag ud. Men kan jo have helt fejl. 🙂
Blev at slå med hammer over og derefter spartle.
Har siden da kun brugt almindelig gipsplade.

• Synes
MagHam
  • Laddar…
Kan nu meddele, at jeg var i byggeshoppen og fik en æske hårdgipsskruer med mig hjem! Gik smertefrit efter det. 👍🏼

• Kasse med 1000 hårdgipsskruer fra ESSVE, mærket med grøn etikette.
  • Synes
MagHam og 3 andre
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.