Riv ned indvendige lofter og spredt forskalling, plast, søm spredt forskalling. Søm derefter det indvendige loft med søm, der går gennem forskallingen men ikke gennem plasten.S sepani sagde:[billede] [billede] Har renoveret loftet, skiftet isolering, lagt ny dampspærre og den gamle var jo helt perforeret. Bland andet fordi man havde sat loftsplader i rummene og sømmet dem direkte op gennem dampspærren. Er dette almindeligt? Burde man ikke tænke på at undgå at ødelægge spærren? Jeg kan forresten forestille mig, at den tidligere ejer mest tænkte på, at det skulle være billigt...helt gennemboret i knæene efter at have skiftet den gamle dampspærre. For at det skal blive godt, skal jeg rive alle indvendige lofter ned. Men hvordan gør man så? Lim?
Eller så lader du det bare være
Dampspærre behøver ikke være 100% tæt under tryk, og ja, det er meget almindeligt, at den er sømmet igennem, skruet igennem og generelt monteret dårligt sammenlignet med, hvad den normale byggahusmedlem tror er standard.
Senest redigeret:
...i samme ombæring som isoleringen begyndte at blive tykkere...
Overlapningen er mere omhyggelig i dag men tape bruges stadig ret sporadisk på almindelige byggerier, overlap som på den ene eller anden måde klemmes er det bedste.T tergo sagde:
Klik her for at svare