Har købt Kiilto Floorfiller, som ifølge instruktionerne skulle være "gangbar" efter 2 timer og hærdet på 2 døgn. Jeg har blandet 6 sække efter instruktionen og blandet godt (synes jeg selv i hvert fald).
Den har nu ligget i over tre døgn, og jeg kan stadig trykke mærker med tommelfingeren i den.

Spanden, jeg blandede i, var ny. Lidt gamle tørrede rester af almindelig beton på pinden og kommunalt vand fra hanen og prime'ad betonplade nedenunder...

Kan "gammel" beton opføre sig sådan, eller har jeg overset noget?
(købt i den lokale byggemarked, hvor jeg mistænker, at sækkene har ligget meget længe)

Der findes kun én ting, jeg kan komme i tanke om. Der må være noget galt med cementen, måske er den gammel. Kender flere, der har haft problemet med beton, der ikke brænder, selvom de har prøvet at blande på flere måder. Cement/cementmørtel kan man normalt blande præcis, som man vil, og den brænder alligevel. Dog med varierende styrke.

Har haft gammelt faldbyggemørtel som ikke er hærdet som det skal (LIP245) pga alder, så noget sker definitivt over tid med specialcement

Havde en pose snabbrug 15 min som har stået i 2 år uåbnet, det skete ingenting, måtte skrabe det af igen, læste på posen "Opbevaringstid 6 måneder"

Man må desværre altid tjekke bedst-før datoen, der står på sækkene. Der er mange salgssteder, der ikke har styr på dette.

Havde lignende problemer med Webers flydespartel for et par år siden. Det viste sig, at de leverede sække havde en udløbsdato som var overskredet. Efter diskussioner direkte med Weber bekræftede de, at sådanne ting kunne ske med gamle sække, men at processen normalt fortsatte alligevel. Vi løste det ved at øge varmen i rummet, hvilket satte gang i processen, og det var mest tydeligt i de dele af gulvet, som var koldest og nær udgange og vægge.

OK, tak for svar. Jeg har desværre ikke sækkene tilbage, så jeg kan tjekke, men de var temmelig støvede og lå på siden af alt andet i et "udeskur" på byggemarkedet. Der er nok ikke minusgrader i skuret, men dog koldt om vinteren, så jeg mistænker nok alder der. Nu efter lidt over fire døgn begynder det at hærde, men jeg kan stadig skrabe overfladen med f.eks. skruetrækker... :(

Hæv temperaturen i rummet.

Eld sagde:
Øg temperaturen i rummet.
Jo, jeg satte en lille 2kW byggvarmer og plastede rundt i går aftes, og nu er det stenhårdt. Sidste gang jeg åbner en sæk beton uden at se på datomærkning!

• Synes
Barnrikehuset
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.