Har fået fugt i nogle siporex blokke i en ellers tør kælder. Årsagen er, at udluftningsrøret fra kedlen ved en fejltagelse har stået mod væggen. Miljøet er helt tørt, jeg har skrabet maling af væggen og brugt varmeblæser i kedelrummet MEN den vil ikke tørre ud…har gået 18 måneder…hvad kan jeg gøre…? Fik rådet at vente tidligere men kan det virkelig tage så lang tid? Og burde det ikke blive bedre efterhånden?
Væg i kælder med afskrabt maling og fugtskade på Siporex-blokke. En ledning ligger på det flisebelagte gulv langs væggen.

D
Hvordan ved du, at den ikke er tørret ud? Hvis den ikke er tør efter atten måneder, kommer fugten et andetsteds fra. Ydervæg?

D Drburr sagde:
Hvordan ved du, at den ikke er udtørret? Hvis den ikke er tør efter atten måneder, så kommer fugten fra et andet sted. Ydervæg?
Fugtmåler. Det er ingen ydervæg, men en muret væg mellem fyringsrum og andet rum. Skal vise flere billeder

Lyder som jordfugt.

• Synes
Stefan N og 1 anden
  • Laddar…
Jordfugt føles usandsynligt men hvem ved. Væggen er en muret indvendig væg i siporex som er pudset og malet med diffusionsåben maling Liwa. Har aldrig haft problemer før nogen stillede noget ovenpå sladrerøret fra kedlen så det drejede ind mod væggen i kedelrummet. Opdaget først ved service på kedlen og da havde det nok været sådan længe… fugtpletten er meget "lokal" se billeder, og det seneste år er det hverken blevet bedre eller værre. Jeg har prøvet at sætte en varmeblæser i kedelrummet, men det ser heller ikke ud til at hjælpe, konstant del vand fra sladrerøret og det løber over kældergulvet ned i en brønd så det burde ikke være et problem. Det jeg overvejer nu er simpelthen at save et stykke af væggen ud, fylde den med ny siporex og pudse om. Måske vil det hjælpe at det bliver tørre. Jeg tror ikke det kommer fra jordfugt. Det kan du gøre men det føles usandsynligt hele pladen i huset. Har mindst 5 cm polystyren Og det burde ikke trænge op gennem det især ikke på en væg som er muret indvendig væg i midten af kælderen.

Fugtplet på flisegulv ved rør i kælder; nær panelforbindelse og vandløbsrør. Vandpletter på en hvid, pudset væg i et kælderrum, til højre for gulvlisten, med tegn på fugtskade. Hånd holder en fugtmåler mod en hvid væg med aflæsning omkring 10% fugtighed. En hånd holder en fugtmåler mod en indendørs murstensvæg med små fugtskader i panelet og røde lysindikatorer på enheden. Hånd, der holder en fugtmåler mod en mur for at tjekke fugtindholdet; måleren viser forhøjet fugtniveau nær en plet på væggen. En hånd holder en fugtmåler op mod en murstensvæg. Instrumentet viser fugtniveau med lys på 8%. Væggen er malet hvid med diffusionsåben maling.

Du skal fjerne mere farve helst på begge sider af væggen.
Hvad er fugtigheden og temperaturen i rummet?
Udtørring af letbeton er ikke let, da den indeholder mange porer, der binder vand.

• Synes
sepani
  • Laddar…
J
S sepani sagde:
Jordfugt føles usandsynligt, men hvem ved. Væggen er en muret indervæg i Siporex, som er pudset og malet med diffusionsåben maling Liwa. Der har aldrig været problemer inden nogen placerede noget ovenpå kondensvandsrøret fra kedlen, så det bøjede ind mod væggen i fyrrummet. Det blev først opdaget ved service på kedlen, og da havde det nok stået sådan længe… fugtskaden er meget ”lokal”, se billeder, og det seneste år er det hverken blevet bedre eller værre. Jeg har også prøvet at sætte en varmeblæser i fyrrummet, men det ser heller ikke ud til at hjælpe, da der konstant er lidt vand fra kondensrøret, som løber over kældergulvet ned i en brønd, så det burde ikke være noget problem. Det jeg overvejer nu er simpelthen at save en del af væggen ud, fylde den med ny Siporex og pudse om. Måske vil det hjælpe med at det bliver tørrere. Jeg tror ikke, det kommer fra jordfugt. Det kan du gøre, men det føles usandsynligt med hele pladen i huset. Har mindst 5 cm flamingo, og det burde ikke trænge op igennem det, især ikke på en væg, der er muret indervæg midt i kælderen.

[billede][billede][billede][billede][billede][billede]
Er det der en fugtmåler for letbeton, ser ud til at være en billig for træ?

• Synes
sepani
  • Laddar…
Matti_75 Matti_75 sagde:
Du måste tage mere farve af, helst på begge sider af væggen.
Hvad er luftfugtighed og temperatur i rummet?
Udtrækning af letbeton er ikke nogen let sag, da den indeholder mange porer, som binder vand.
Temp i fyrrummet ca 25C på den anden side ca 21. Fugtighed ca 30….

J Jansson69 sagde:
Er det en fugtmåler for letbeton, ser ud til at være en billig for træ?
Ja det er det, men den viser kun fugt nogle steder...tror du, det hjælper at måle med en anden måler?

J
S sepani sagde:
Ja det er det men den viser kun fugt på visse steder…tror du det hjælper at måle med en anden måler?
Du skal måle med en rigtig måler, der er til tunge vægge..

• Synes
sepani
  • Laddar…
J Jansson69 sagde:
Du behöver mäta med en riktig mätare som är för tunga vægge..
Hvor køber jeg en sådan..?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.