2,568 læst ·
10 svar
3k læst
10 svar
Hvordan skal jeg fastgøre limtræsbjælken?
Det første billede er fra min loft. Det er en slags vinkeljern, jeg har brugt. Tog noget, der tilfældigvis var hjemme, men hvis du googler "vinkeljern" eller "vinkelprofil", så finder du mange alternativer.
Hvorfor fastgøre i spær? Bjælken er vel understøttet i enderne nedad med stolper for at erstatte væggens bærende funktion. Muligvis noget for at forhindre, at bjælken vrider sig. Hvad siger konstruktøren, og hvad står der i tegningen, som ligger i byggetilladelsen?
nja han vil jo binde underrammerne på tagspærrene op, du mener om bjælken støtter op nedefra STOR forskeloptimizer sagde:
Nå, TS undrer altså over, hvordan man hænger bjælkelaget, der ligger under bjælken, op i selve bjælken. Så forstår jeg. Jeg synes, at alternativet med gevindstænger ser klart mest fornuftigt ud. Men igen, dette burde fremgå af tegningen.
Den anden variant er en gevindstang med fastgørelsesplader, der enten fremstilles eller købes færdige. Hvis man har et normalt reguleret loft, så udgør boltene og gevindstykkerne, der stikker ned, ikke et problem, men hvis man allerede har maksimeret lofthøjden, bygger disse gissningsvis 3 cm nedad. Fordelen for mig er, at du virkelig kan spænde tagstolen op mod sin bjælke
https://butik.stockholmtrailer.se/b...d-batvagn/produkt/fastplatta-bredd-80-100-mm/
https://butik.stockholmtrailer.se/b...d-batvagn/produkt/fastplatta-bredd-80-100-mm/
Den med gevindstænger er nok stærk, men spørgsmålet er, om du har brug for så stærkt..EmilKBerg sagde:
Jeg ville bruge gaffelankre og ankerskruer…
Senest redigeret af en moderator:
Jeg tolker det som at det er tænkt som en hjemmefixerløsning, vil sige at dette er noget man alligevel bør tage ind en konstruktør for, de vil da foreskrive indfæstningsmetode, det bør også anmeldes hvis man skal rive hjertevæggen. Der er risiko for at det bliver et problem når man skal sælge huset i fremtiden ellers.
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Hur fästa klädstång och hyllplan under snedtak?
Inredning -
Vilket lim för att fästa metallskena mot betong
Golv -
Fästa dubbla reglar mellan fönsterparti och dörr i grunden?
Lösvirke & Timmerhus -
Byta fönster, blanda mellanliggande och fasta spröjs?
Arkitekter, Arkitektritat & Extern design -
Hvordan fastgøre vognstykke i limtræsbjælken?!
Byggematerialer & Byggeteknologi