3,328 læst ·
9 svar
3k læst
9 svar
Hvordan skal jeg fastgøre et skab i tripelgips?
Hej.
Vi skal sætte to garderobeskabe fra IKEA op, hver over to meter høje (2x50 i bredde), og væggen bag er lavet af gips, som er 36 mm tykt (antager, at det er tredobbelte gipsplader?), og reglerne er lavet af metal. Hvad skal jeg bruge til at fastgøre dem, og hvor kan jeg få fat i det? Jeg har tjekket Bauhaus, Hornbach, Specialbeslag og nogle flere, der ikke har nogle ekspander til tredobbelt gips hjemme.
Bauhaus har et Vippanker som skulle række til 70 millimeters vægge, men i mere detaljeret info står der, at den rækker til max 16 mm gips (hvis jeg forstår det rigtigt), og deres egen kundeservice ville ikke anbefale mig den.
Så, nogen der ved, hvad jeg bør bruge, og hvor jeg får fat på det?
Taknemmelig for tips!
Vi skal sætte to garderobeskabe fra IKEA op, hver over to meter høje (2x50 i bredde), og væggen bag er lavet af gips, som er 36 mm tykt (antager, at det er tredobbelte gipsplader?), og reglerne er lavet af metal. Hvad skal jeg bruge til at fastgøre dem, og hvor kan jeg få fat i det? Jeg har tjekket Bauhaus, Hornbach, Specialbeslag og nogle flere, der ikke har nogle ekspander til tredobbelt gips hjemme.
Bauhaus har et Vippanker som skulle række til 70 millimeters vægge, men i mere detaljeret info står der, at den rækker til max 16 mm gips (hvis jeg forstår det rigtigt), og deres egen kundeservice ville ikke anbefale mig den.
Så, nogen der ved, hvad jeg bør bruge, og hvor jeg får fat på det?
Taknemmelig for tips!
Jorå det findes. https://www.bygghemma.se/hus-och-by...4xYHSvIAgXMpePI_1rRSYdjbe48fa_rxoCx-cQAvD_BwEJ JP500 sagde:Hej.
Vi skal sætte to stykker over to meter høje IKEA-garderober (2x50 i bredde) op, og væggen bagved består af gips, der er 36 mm tykt (formoder at det er triple gipsplader da?) og reglerne er lavet af metal. Hvad skal jeg bruge for at fastgøre dem og hvor kan jeg få fat i det? Jeg har tjekket Bauhaus, Hornbach, Specialbeslag og nogle flere, der ikke har nogen ekspandere til triple gips hjemme.
Bauhaus har et Vippankare som skal række til 70 millimeters vægge, men i mere detaljeret info står der, at den rækker til max 16 mm gips (hvis jeg forstår det rigtigt), og deres egen kundeservice ville ikke anbefale mig den.
Så, nogen der ved hvad jeg bør bruge og hvor jeg kan få fat i det?
Taknemmelig for tips!
Ja, undskyld, jeg var for hurtig og sjusket, da jeg skrev indlægget. Jeg har fundet lidt større pakker med trippelmolly, blandt andet det hos Bygghemma. Men dels er det unødvendigt store og dyre pakker, og dels har jeg kun fundet dem i netbutikker, hvor der er et antal dages leveringstid. Mit håb er at kunne få fat i dem i butik (i Göteborg).
Jeg er også overrasket over, at ingen af de store byggemarkeder, jeg har ringet til, har haft sådanne eller kunnet give en anden løsning?
Men er det en kasse til flere hundrede kroner, som jeg kan få leveret i næste uge, der gælder altså?
Jeg er også overrasket over, at ingen af de store byggemarkeder, jeg har ringet til, har haft sådanne eller kunnet give en anden løsning?
Men er det en kasse til flere hundrede kroner, som jeg kan få leveret i næste uge, der gælder altså?
Klik her for at svare