D
T Thomas_Blekinge sagde:
Nej.
Enig med Thomas: förkroppning er den enkleste, hurtigste, mest økonomiske og pæneste løsning.

• Synes
Joak og 1 anden
  • Laddar…
Jeg ville påstå, at det ikke går at få det hjørne til at passe ved at save listerne. Der behøves enten et mellemstykke, eller tilpasning af listens form.

T
D datja sagde:
Jeg er enig med Thomas: forkrøbning er enklest, hurtigst, mest økonomisk og pænest.
OK, jeg er ikke håndværker til daglig, det stoppede jeg med for snart 30 år siden, så jeg kan have misset noget.

Kan du, eller @Thomas_Blekinge, vise hvordan I løser forkrøbning, når listen skal skifte retning i to dimensioner?
Når jeg ser på problemet, vil snittet for den liste, der følger det skrånende tag, blive længere end højden på listen, der sidder horisontalt.

• Synes
  • Haha
Anonymiserad 405730 og 1 anden
  • Laddar…
A
Kan ikke gjære indersiden af hjørnet, når det bliver forskellig højde på listerne (skråt tag) uden man må støde dem mod hinanden gennem forkrøpning.

Senest redigeret af en moderator:
  • Haha
Testarn
  • Laddar…
L Lugas sagde:
Har leget med tanken, men så har vi stadig en niveauforskel mellem listerne/væggene. Det ser ikke klogt ud.
Kør listefrit, fug/spartel og mal er jo en måde at undgå problemet på
T Testarn sagde:
Når jeg kigger på problemet, så vil snittet for den liste, der følger det skrånende tag, blive længere end højden på listen, der sidder horisontalt.
Visst er det så, en hjørneblok er den nemmeste måde at løse det problem.

T
Rejäl sagde:
Det er ikke muligt at gera sammen indre hjørner, når der bliver forskellig højde på listerne (skråtag), uden man skal støde dem mod hinanden gennem forkroppning..
Jeg tror, du stavede forkert, da du skulle skrive "jeg kan ikke". 🤔

• Wow
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
F fribygg sagde:
Det er sandt, hjørneklods er den enkleste måde at løse problemet på.
men også den grimmeste og afslører, at man ikke har løst problemet

• Synes
fribygg
  • Laddar…
A
T Testarn sagde:
Jeg tror du stavede forkert, da du skulle skrive "jeg kan ikke". 🤔
Det går ikke at gera lister i skrånende loft i inderhjørner, det troede jeg alle vidste..
Går gør det, men listerne kommer ikke til at mødes i samme højde og derfor ser det skidt ud..
Mærker at DU ingen virkelighedsforankring har i dine skrifter, så svæv roligt i skyerne kammerat 😉
Tro kan du gøre i kirken eller moskeen, hvis du er interesseret..

• Synes
fribygg
  • Laddar…
Denne gang må jeg give Rejäl ret. Det er ikke muligt at få en sådan samling med et snit. Man skal lave to snit eller snitte enden, så den passer fornuftigt.

• Elsker
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
T
Kan og kan, går og går...

Eftersom jeg ikke har nogen verklighetsförankring så gik det... kamrat.
Hvid træliste i en højrevinklet samling mod en hvid væg.

Der er forskel på list og list, når den er formet som TS list så går det.

• Synes
  • Haha
Lugas og 1 anden
  • Laddar…
A
T Testarn sagde:

Eftersom jeg ikke har nogen virkelighedsforankring så gik det... kamrat.
[billede]

Der er forskel på list og list, når den er formet som TS list så går det.
Du er dummere end hvad jeg så og troede fra starten😉

• Haha
Testarn
  • Laddar…
T
Rejäl sagde:
Du er dummere, end hvad jeg så og troede fra begyndelsen😉
Når argumenterne slipper op, så tyr man til invektiver... ret almindeligt forekommende, når nogen ikke vil eller kan indrømme, at de tog fejl.

Vi kan lade det ligge her - medmindre du vil have det sidste ord og skrive noget nedsættende om min person igen. Jeg tror, at TS har fået svar på sit spørgsmål og kan løse sit problem.

• Synes
  • Haha
Lugas og 1 anden
  • Laddar…
A
T Testarn sagde:
Når argumenterne slipper op, tyr man til invektiver... ret almindeligt forekommende når nogen ikke vil eller kan erkende, at de havde uret.

Vi kan lade det ligge her - medmindre du ønsker at få det sidste ord og skrive noget nedsættende om min person igen. Jeg tror, at TS har fået svar på sit spørgsmål og kan løse sit problem.
Nej du kan ikke gera og få sammen højden på listen når du har skrånende loft som mødes i et indre hjørne det ved alle som har forsøgt men du giver dig ikke uden du er dygtig til at argumentere og tror dig dermed have/få ret..

• Haha
Testarn
  • Laddar…
T Testarn sagde:

Eftersom jeg ikke har nogen virkelighedsforankring så gik det... kamrat.
[billede]

Det er forskel på list og list, når den er formet som TS list så går det.
Jeg skal teste din ikke virkelighedsforankrede metode i weekenden. Vender tilbage med resultat 😅

• Synes
Testarn
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.