Kommer til, efter ønske, at sætte loftpanel perlespor Moelven Regina i et mindre soveværelse (10 kvm).
Bredden på rummet (2,65 m) gør, at pladerne skal samles. De er notet, så det bør jo gå fint, men…
Panelpladen er 2,435 m lang (alt 1,215 m), og med den længere bliver det kun en stump på ca. 0,2 m. Skal man forskyde samlingen og begynde næste række med den afskårne plade? Mindst spild forstår jeg, men hvordan kommer det til at se ud? Hvordan kan indtrykket af samling minimeres?
Tanken med panelet er selvfølgelig at undgå maling i øjeblikket.
Taknemmelig for tips.

Tegn det op på et papir! Prøv at få samlinger, så det ikke danner linjer, det er ofte ok, hvis samlingen har samme afstand fra væggen med nogle brødres mellemrum.

• Synes
Kjell_G
  • Laddar…
Ikke svar på dit spørgsmål, men jeg ville have valgt andre loftplader.

Pladerne er tynde og ret slappe, og not og fer er endnu tyndere, hvilket gjorde det svært at sætte dem sammen pænt. Vi havde købt den lange variant.

Havde vi ikke haft 43 mil mil hjem, havde vi returneret dem.

R Ripley sagde:
Ikke svar på dit spørgsmål, men jeg ville have valgt andre loftplader.

Pladerne er tynde og ret slappe, og not og fer er endnu tyndere, hvilket gjorde det svært at få dem til at passe pænt sammen. Vi havde købt den lange variant.

Havde vi ikke haft 43 mil hjem, havde vi returneret dem.
Trist at de ikke føltes gode. Har brugt disse på væg og på en inderdør, hvilket fungerer godt. Men kan forestille mig, at det bliver besværligt i loftet.
Hvordan blev slutresultatet ellers?

L Leif i Skåne sagde:
Tegn det op på et papir! Forsøg at få samlinger, så de ikke danner linjer, det er ofte okay, hvis samlingen optræder med samme afstand fra væggen med nogle brøder imellem.
Pladerne af mdf er 600 mm brede, så samlingen omfatter 5-6 "brædder".
Det vil nok bemærkes. Så på en anvisning, at man skulle påføre lidt maling i noten. Måske mindsker det samlingsindtrykket?

Jeg er ikke tilfreds, og jeg er ellers ikke særlig kræsen 😃. Men jeg har ikke malet endnu, måske bliver det bedre da.

Vi planlægger for taget på overetagen og har ikke helt besluttet, hvad vi skal sætte op, det er jo pænt med perlespont. Huntonit har tykkere perlespontplader, men de er egentlig til væg og vejer bly.

Hos os handler alt om at finde et kompromis mellem, at det skal blive færdigt (det er et fritidshus, så vi har kun ferie og lange weekender at arbejde i), det må ikke være for dyrt (huset har ikke den store værdi) og det skal være nogenlunde nemt at få op (jeg er ikke særlig praktisk). Derfor kan jeg godt lide panelplader, prisvenlige og bygger direkte, plus at jeg normalt kan få dem op selv.

Hvis du har brugt dem på væg tidligere, ved du også, hvordan de ser ud og fungerer. Håber det bliver godt (måske er du mere snedig end os også 😃)

• Synes
Kjell_G
  • Laddar…
Karrock
Det lyder som om det er væg- og brystpanel plader. Sådanne samlinger i store stykker kan vel næppe se godt ud i loftet? Kan man lave generalsamling på et eller et par steder, udvide loftlisterne ordentligt, eller på anden måde skjule samlingerne helt?

Karrock Karrock sagde:
Det lyder som om det er væg- og brystpanel plader. Sådanne samlinger i et stort stykke kan næppe se godt ud i loftet? Kan man lave en hovedsøm ét eller et par steder, flænse loftlisterne ordentligt ud, eller på anden måde skjule samlingerne helt?
Det er korrekt, og min følelse er også, at det ikke kommer til at se godt ud. Men åbenbart bliver pladerne solgt og monteret. Måske skal man fuppe samlinger hist og her, så man ikke lægger mærke til det 😁

R Ripley sagde:
Jeg er ikke tilfreds, og jeg er ikke særlig kræsen 😃. Men jeg har ikke gået over med maling, det måske bliver bedre da.

Vi planlægger for taget på anden sal og har vel ikke besluttet, hvad vi skal sætte op, det er jo pænt med perlespont. Huntonit har tykkere perlespontplader, men de er egentlig til vægge og vejer bly.

Hos os er alt et spørgsmål om at finde et kompromis mellem, at det skal blive færdigt (det er et fritidshus, så vi har kun ferie og lange weekender at arbejde på), det må ikke være for dyrt (huset har ingen større værdi) og at det skal være rimeligt enkelt at få op (jeg er ikke særlig praktisk).
Derfor kan jeg godt lide panelplader, prisvenlige og bygger direkte plus at jeg plejer kunne få dem op selv.

Hvis du har brugt dem på væg tidligere, ved du jo også, hvordan de ser ud og fungerer. Håber det bliver godt (du måske er mere snu end os også 😃)
Kan også godt lide færdige løsninger i loftet. Gipse, slibe og male går helt bort. Vi har plader i dag 300x600, og en tanke er at skrue ned og sætte panelbrædder op, men så bliver der mere arbejde med knastlak og maling.
Desværre ingen snu løsning ☺️

Der var nogle rester fra tidligere, og det gav sig selv, da jeg slog dem sammen - nej, det fungerer ikke.
Men der er håb, konen kom med idéen om at sætte pladerne på den anden led. Der er skråvægge i rummet, så der bliver en dæklist i overgangen. Det føltes lidt uvant, men jeg tror, det kommer til at se okay ud.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.