2,138 læst ·
7 svar
2k læst
7 svar
Hvordan sætter jeg gipsplader op på betonvæg?
Hej,
Jeg er i gang med at renovere soveværelset og bemærkede, at skruerne til gipspladen ikke bandt i væggen bagved. Jeg fjernede vævtapetet, som lå på væggen, og så, at halvdelen af væggen (venstre side om min finger) er beton, og resten (højre om min finger) er gammel gipsplade og træpanel. Hvordan gør jeg for at gipspladen skal binde/sidde fast i betonvæggen?
Jeg er i gang med at renovere soveværelset og bemærkede, at skruerne til gipspladen ikke bandt i væggen bagved. Jeg fjernede vævtapetet, som lå på væggen, og så, at halvdelen af væggen (venstre side om min finger) er beton, og resten (højre om min finger) er gammel gipsplade og træpanel. Hvordan gør jeg for at gipspladen skal binde/sidde fast i betonvæggen?
LimL LeoR808 sagde:Hej,
Jeg er ved at renovere soveværelset og opdagede, at skruerne til gipspladen ikke fæstnede i væggen bagved. Jeg fjernede vævtapetet, der ligger på væggen, og så at halvdelen af væggen (venstre side af min finger) er beton, og resten (højre af min finger) er gammel gipsplade og træpanel. Hvordan sikrer jeg, at gipspladen fæstner/sidder fast i betonvæggen?
Her har du en guide: https://gds.se/material/gipsskivor/limma-upp-gipsskivorna
Eller så bruger du montagelim og lægger en streng med nogle dm imellem.
Eller så bruger du montagelim og lægger en streng med nogle dm imellem.
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Hvordan sætter jeg en håndliste op, som tidligere har siddet der.
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Ta bort plastmatta innan vi sätter upp vägg?
Fritidshus -
Hur sätter vi upp varmvattenberedaren i lättbetong?
Tvättstuga -
Priserna på småhus fortsätter uppåt under tredje kvartalet
Artikelkommentarer -
Hur sätter jag upp en handukstork på kakel, vilka plugg?
Badrum