Hej,
Jeg er i gang med at renovere soveværelset og bemærkede, at skruerne til gipspladen ikke bandt i væggen bagved. Jeg fjernede vævtapetet, som lå på væggen, og så, at halvdelen af væggen (venstre side om min finger) er beton, og resten (højre om min finger) er gammel gipsplade og træpanel. Hvordan gør jeg for at gipspladen skal binde/sidde fast i betonvæggen?

• En væg med gipsskive- og betonsektioner vises, adskilt af en finger i forgrunden. Skruer binder ikke ordentligt i betondelen.
  • Væg med delvist fjernet vævetapet, hvor gips- og betonoverflade mødes. Synligt område viser ufuldstændig skruefastgørelse.
L LeoR808 sagde:
Hej,
Jeg er ved at renovere soveværelset og opdagede, at skruerne til gipspladen ikke fæstnede i væggen bagved. Jeg fjernede vævtapetet, der ligger på væggen, og så at halvdelen af væggen (venstre side af min finger) er beton, og resten (højre af min finger) er gammel gipsplade og træpanel. Hvordan sikrer jeg, at gipspladen fæstner/sidder fast i betonvæggen?
Lim

P Pappa1986 sagde:
Lim
Med PL400? Holder det en hel 12mm gipsplade i det lange løb?

L LeoR808 sagde:
Med PL400? Holder det en hel 12mm gipsplade i det lange løb?
ja det vil jeg tro, ellers kan du sætte 45*45 og lave en væg

• Synes
LeoR808
  • Laddar…
Monteringslim duger fint, ellers fungerer kakelfix fint også.

• Synes
LeoR808
  • Laddar…
P Patzie sagde:
Monteringslim duger fint, annars fungerer kakelfix fint med.
Okej, noget specifikt lim som du anbefaler? Så er det bare at sprede det på hele gipspladen og trykke den op? :)

AXS
  • Synes
LeoR808
  • Laddar…
PUR skumlim

• Synes
LeoR808
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.