Efter min svigerfars bortgang for 2 år siden har min kone og jeg købt søskendene ud af et sommerhus. Huset er bygget i 1948 med krybekælder. Savsmuldsisolering. Har været helårsbolig indtil omkring 1960/70, derefter brugt som sommerhus og stået uopvarmet om vinteren. Det ligger i Norrlands indland. Efter at vi i sommers overtog huset, er vi så småt begyndt at inventere renoveringsbehovene, som der ikke ligefrem mangler.

blandt andet bemærkede jeg, at et fag på blindbunden under stuen/rengøringsskabets skab er faldet ned, sandsynligvis er det sket ved visse sætninger gennem årene.

hvordan fixer jeg bedst dette, lige nu tænker jeg, at jeg må bryde en del af gulvet op i rummet ovenover og skovle savsmuld ud samt ordne blindbunden med ny isolering. Findes der en bedre måde, føles for trangt og rodet at forsøge at ordne det nedefra krybekælderen, lav højde. Har også brug for at rydde krybekælderen (gennem årene har man som efterladt alt efter diverse arbejde man har gjort, så fuld af organisk materiale.

tager gerne imod tips ideer til hvordan jeg bedst gør dette til sommer

Krybekælder med gammelt organisk affald, isolering og brædder, sandsynligvis ved en nedfalden sektion af blindbunden. Krybekælder fyldt med jord og byggematerialer under ældre hus; nedfaldent isoleringsmateriale og træstrukturer er synlige.

Jeg ville også have gjort som du tænker. Rive gulvet op i hele det rum og blotlægge bjælkelaget, gulvet skal alligevel lægges om uanset om du tager op en lille del eller hele tænker jeg.
Så kan man nemmere komme til at rense krybekælderen og få skidtet ud den vej.

• Synes
Oldelfato
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.