Hej!

Jeg har tænkt mig at købe og installere en "pull-up bar" i en trappe mellem to gipsvægge herhjemme.
Altså ikke i en dørkarm som man ofte gør.
En sådan her: https://mikkaofsweden.se/collections/all/products/havracke-i-tra-dragstang

Den ser ud til at blive fastgjort med to skruer på hver side, og belastningen bliver jo lige nedad, og jeg tænker, at der bør gips være stærkest sammenlignet med træk udad?
Jeg tænkte på to mollyplugs. Tror I, at det kan fungere?
Jeg tror, at der er metallister herhjemme, og jeg undrer mig over, om det er bedre at skrue i dem?
Eller er metallister svagere?

Hvad tror I?

T
Selvom belastningen er mestendels vertikal, vil der opstå dynamiske kræfter, når du rykker/trækker dig opad og slipper ned kroppen. Desuden sidder den ene skrue tæt på den anden, så der er ikke så meget gipsplade, der skal holde til de kræfter. Kan du sætte skruerne i en stålregel, er det muligt, det fungerer; det handler bare om at finde en god skrue med ordentlige gevind, der bider i stålet.

• Synes
Andreascanr
  • Laddar…
A Andreascanr sagde:
Hej!

Jeg har tænkt på at købe og installere en "pull-up bar" i en trappe mellem to gipsvægge herhjemme.
Altså ikke i en dørkarm som man ofte gør.
En sådan her: [link]

Den ser ud til at blive fastgjort med to skruer på hver side, og belastningen bliver jo direkte nedad, og jeg tænker, at der bør jo gips være stærkest sammenlignet med træk udad?
Jeg tænkte mig to mollyplugge. Tror I, at det kan fungere?
Jeg tror, jeg har metalregler herhjemme, og jeg undrer mig så også over, om det er bedre at skrue i dem?
Eller er metalregler svagere?

Hvad tror I?
Ville sætte en bræt på hver side, som går helt ned til gulvet. Så fastgøre stangen i dem.

E Emanuel01 sagde:
Skulle sætte en bræt på hver side, som går helt ned i gulvet. Så fastgøre stangen i dem.
Svært at få igennem med skønhedsrådet herhjemme bare =D

T
A Andreascanr sagde:
Svært at få det igennem med skønhedsrådet herhjemme bare =D
Haha - ja, de plejer at være lidt kræsne...
Lidt som finansudvalget som slet ikke ser behovet for et månedligt, betydeligt budget til indkøb af værktøj... uden insisterer på at det er meget vigtigere at købe blomster, frø og jord... 🙄

• Synes
Andreascanr
  • Laddar…
Fladjern ses betydeligt mindre, men giver i hvert fald betydeligt flere fastgørelsespunkter. Maler du dem i samme farve som væggen, så ses det næsten ikke. Vandret mellem to regler og derefter nogle Molly imellem, inklusive i monteringshullerne.

A Andreascanr sagde:
Svært at få det igennem med skønhedsrådet herhjemme bare =D
Du får väll snitte til dem lidt fint samt påtale hvilken muskuløs mand hun kommer få!

• Synes
Andreascanr
  • Laddar…
T
E Emanuel01 sagde:
Du må vel snitte dem lidt fint samt påtale hvilken muskuløs mand hun vil få!
Hmm... muskElløs... det er vel det, der skal afhjælpes...?
Så han bliver muskUløs...? 🤪

(Sorry, kunne ikke lade være... Det var for morsomt)

T Testarn sagde:
Hmm... muskElløs... det er vel det, som skal afhjælpes...?
Så han bliver muskUløs...? 🤪

(Sorry, kunne ikke lade være... Det var for komisk)
Bjuder på den :)

T
E Emanuel01 sagde:
Byder på den :)
Tak!
Det forgyldte min morgen i hvert fald. 👍

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.