4,216 læst ·
4 svar
4k læst
4 svar
Hvordan har I gjort med indendørstrappe? Glasvæg?
Jeg har brug for nogle gode råd.
Vi har en trappe, der fører op til anden sal, som står lige når man kommer ind i gangen til venstre. Trappen står frit mellem gangen og stuen. Trappens mest venstre del går lige mod vinduet i plan, men nærmest vinduerne er trinene så langt nede, at de ligger under vinduet. Trappen har hvide sider og egetrin. Huset i sig selv er fra midten af 1800-tallet. Nu undrer jeg mig over, om nogen har nogle forslag til, hvordan vi på en luftig måde kan sætte op beskyttelse/gelænder mod stuen, så børnene og hundene ikke falder ned. Det kan ikke være en rigtig væg, da vinduet kommer i vejen, og vi sætter også pris på lyset i gangen og stuen. Helst skulle det jo ikke være for moderne, men jeg har lidt tænkt på glas. Men andre alternativer er også mulige. Forslag?
Og hvis man skulle sætte glasvæg - hvor køber man sådanne - er det glas eller plast, der skal bruges? Andre ideer
/Mullbär:x
Vi har en trappe, der fører op til anden sal, som står lige når man kommer ind i gangen til venstre. Trappen står frit mellem gangen og stuen. Trappens mest venstre del går lige mod vinduet i plan, men nærmest vinduerne er trinene så langt nede, at de ligger under vinduet. Trappen har hvide sider og egetrin. Huset i sig selv er fra midten af 1800-tallet. Nu undrer jeg mig over, om nogen har nogle forslag til, hvordan vi på en luftig måde kan sætte op beskyttelse/gelænder mod stuen, så børnene og hundene ikke falder ned. Det kan ikke være en rigtig væg, da vinduet kommer i vejen, og vi sætter også pris på lyset i gangen og stuen. Helst skulle det jo ikke være for moderne, men jeg har lidt tænkt på glas. Men andre alternativer er også mulige. Forslag?
Og hvis man skulle sætte glasvæg - hvor køber man sådanne - er det glas eller plast, der skal bruges? Andre ideer
/Mullbär:x
jeg satte glas "vægge" i trappen op for at gøre den mere lukket opad, satte også glas oppe rundt om trappehullet. det bliver jo lidt moderne, men gå til den nærmeste glarmester, de har kataloger fra forhandlere med mååååånga alternativer.
man fastgør dem med specielle klembeslag til glas, det er også noget glasmesteren bestiller til dig. findes i 1000 forskellige udførelser. det er et stykke, der skrues fast i væggen, så holder man glasset og spænder det fast med det andet stykke til beslaget. giver en utrolig stærk og sugende effekt...
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Hur har ni gjort vid sulan när ni dränerat och isolerat?
Grund & Markarbeten -
Hur värderas eget arbete vid nybyggnation? Hur har ni gjort som byggt själva?
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Hur har ni gjort med persienner vid fönsterbyte?
Fönster & Dörrar -
Säljaren hade ej gjort bodelning vid skilsmässa
Juridik -
videoanläggning via dator, nån som gjort det?
Teknik