Hej,
Jeg spekulerer på, om der findes en anerkendt måde at løse overgangen i et yderhjørne, hvor panel møder gips.
Jeg vil gerne skjule panelenderne med gipspladen, men bruger man en slags plastliste, der er som et U over gipsen, ligesom vinklerne ved yderhjørner?
Vi har tænkt os at beklæde osb med gips og panel i loftet.
Jeg ville sætte en liste over samlingen ja, for sådanne dækker over mange synder. Plastik eller træ eller kvartstav eller hulkel eller hvad som helst der ser pænt ud og bidrager med en ekstra lille touch.
Jeg ville sætte en liste over samlingen ja, for sådanne dækker over en mængde af synder. Plastik eller træ eller kvartstav eller hulkel eller hvad som helst der ser pænt ud og bidrager med et ekstra lille touch.
Nja, det var ikke sådan jeg mente. Jeg mente om der fandtes en U-liste som passede til 13 eller 15mm gips som skjulte den rå gipskant.
Jeg vil altså live panel mod gipsende.
Så panelenderne skal gå imod bagside gipsplade.
Det er ikke hvad jeg leder efter. Jeg vil ikke have nogen synlig liste.
Jeg leder efter en aquabead-liste (som man normalt sætter på yderhjørner hvor gips møder gips som man så spartler over, men i U-form som kun dækker gipsskivens kant, som i mit tilfælde peger nedad mod gulvet.
Derefter skal panelet flugte med denne liste og slippe 1-2mm fra gipsskiven.
J-13 L fra Gyproc, hvis du vil have hvid metal. Absolut pænest er dog en J-trim fra Aquabead, og spartle den ind. Begge alternativer fandtes i link fra forrige indlæg.
J-13 L fra Gyproc hvis du vil have hvidt metal. Absolut pænest er dog en J-trim fra Aquabead og spartle den ind. Begge alternativer fandtes i link fra forrige indlæg.
Mener du L-trim? For jeg kan ikke finde nogen J-trim.