Hej alle sammen, første indlæg her siden 10 år.

Jeg skal flytte køkkenpladsen og flytte taghovedet for emhætten til det nye sted.
Jeg tænkte på at lægge et stykke tagpap med silikone/tagmasse og dække det med nye tagsten (og reparere tagbrædderne selvfølgelig).

Tagpappen skal ligge ovenpå den øvre pap, så faldet vil ikke beskytte, når silikonen tørrer og revner.

Hvordan gør man ellers?
Der er beton tagsten på taget, 18 graders hældning.

normalt plejer man at skære op i overkanten og stikke under den nye pap.
brug ikke silikone, men asfaltkit eller lignende

• Synes
Bablos og 1 anden
  • Laddar…
A
B Bablos sagde:
Hej allesammen, første indlæg her siden 10 år.

Jeg skal flytte køkkenpladsen og flytte taghætten for emhætten til det nye sted.
Jeg tænkte at lægge et stykke tagpap med silikone/tagmasse og dække det med nye tegl (og reparere tagpanelet selvfølgelig).

Tagpappen skal ligge ovenpå det øverste pap, så falden vil ikke beskytte når silikonen tørrer og revner.

Hvordan gør man ellers?
Det er betontegl på taget, 18 graders hældning.
Har du planker under pappen, så skal de repareres først, derefter underlagspappen som du skærer ind i overkanten kan have brug for lidt asfaltkit, hvis du mislykkes med skæringen.
Derefter sørg for at lægterne er i orden og læg de nye tegl på.
Klart😊

• Synes
Bablos
  • Laddar…
Rejäl sagde:
Har du råspont under pappen så ska den lagas i först, sedan underlagspappen som du skär ind i overkant kan behøves lidt asfaltskitt ifall du mislykkes med skæringen..
Siden sørg for at lægterne er fine og lægge de nye teglsten..
Klart😊
Tak, det lyder godt.
Det bliver stadig sidekanterne som ikke får noget overlap når de kommer ud i nederkanten. Er det bare at lægge ekstra asfaltskitt? føles som jeg ikke kan beskrive det korrekt.
Altså når jeg skyder ned underlagspappen i overkanten, den er bredere papp end hullet, men som jeg forstår den skal komme ud ovenpå nederkanten. Stemmer det? og der kan man ikke få noget over lap på siderne.

A
B Bablos sagde:
Tak, det lyder godt.
Det er stadig sidekanterne, der ikke får nogen overlap, når de kommer ud i underkanten. Er det bare at lægge ekstra asfaltskitt? Jeg føler, at jeg ikke kan beskrive det korrekt.
Altså, når jeg skyder ned underlagspappen i overkanten, er den bredere papp end hullet, men som jeg forstår, skal den komme ud ovenpå underkanten. Passer det? og der kan man ikke få noget overlap på siderne.
Ja, den papp du skærer ind i overkanten, bør være lidt bredere end hullet, sig 200mm til hver side, ja læg lidt kitt på siderne imellem den nye og gamle..

• Synes
Baba_yaga og 2 andre
  • Laddar…
Eller lad hætten bare blive, hvis der ikke løber vand ind, og sæt en ny hætte på det nye objekt.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.