Jeg har haft et trapperækværk i smedejern, der sad i en gammel kalkstenstrappe. Rækværket blev skåret af ca. i niveau med stenen, og nye huller blev boret, og det nye rækværk blev sat op. Reparationen er dog grimt lavet, og der stikker desuden en skarp kant op, hvor det gamle rækværk sad. Hvordan fjerner jeg det? Kan jeg bore eller slibe på nogen måde uden at beskadige trappen? Og kan jeg så fylde lidt ud og spartle eller lignende, så det ser nogenlunde ud?

• Et nærbillede af en kalkstenstrappetrin med et gammelt borehul og rustent område, hvor et smedejernsrækværk tidligere har været fastgjort.
  • Et gammelt smedejernsrækværksbeslag i en kalkstenstrappe med synlige rustpletter og skarpe kanter på overfladen.
Hvad man bruger til at reparere trappen bagefter ved jeg ikke, men for at få det pænt skal man nok fjerne lidt ordentligt med vinkelsliberen, så der bliver et hul, og så fylde ud med et eller andet. Hvad er som sagt uklart for mig.

tveksamt tveksamt sagde:
Hvad man anvender for at reparere trappen bagefter ved jeg ikke, men for at få det pænt er det nok bedst at fjerne en smule med vinkelsliberen så det bliver en fordybning og så fylde det med noget. Hvad er som sagt uklart for min del.
Er der ikke risiko for at trappen revner eller går i stykker mere end lokalt så at sige.

N nernu sagde:
Er der ikke risiko for, at trappen revner eller går i stykker mere end lokalt, så at sige.
N nernu sagde:
Jeg ville nok, hvis det er muligt, bore 3-5 små, små huller i armeringen med stålbor, og derefter banke ind det, der er tilbage, så det bliver en lille fordybning på 0,5 - 1 cm, som man derefter spartler over med et passende produkt?

Interessant! Det burde jo betyde mindre påvirkning.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.