Jeg har en kældertrappe "udendørs" hvor trinnene er løse og har været det i mange år, men nu er jeg træt af at gå på dem og må finde en løsning for at få dem fast permanent. I dag sidder de med fransk skrue og pløk. Væggene er gamle hulbetonsten så ikke optimalt med pløk og skrue. Nogen der har tips eller idéer til en løsning?
Se billeder.
Under trinnene er der en skrånende skråning i beton. Måske kan man finde en løsning, der fastgøres i skråningen?

• Løse metaltrapper på en udendørs kældertrappe med betonvæg og betonunderlag. Øverste trin har et værktøj nær kanten.
  • Udendørs kældertrappe med løse metaltrin monteret på ujævn betonvæg, set fra siden. Trinnene er fastgjort med franske skruer og plug.
  • Udenfor trappe af metalgitter med løse trin og gammel betonvæg, omgivet af jord og efterårsblade. Skruer og plugs bruges til fastgørelse.
Sådan ser trinene ud nedefra.

• Understege med skridsikkert metalgitter, omgivet af byggeudstyr som boremaskine og skruer på betonoverflade.
Ingen der har nogle tips eller idéer?

Læste om et tip ang. ophængning af køkken som lød fornuftigt. Bor et hul, fyld det med ankermasse, pres en passende gevindstang ind i massen.
Fastgør trinnet med en møtrik på stangen.
Uklart om det virker i dit tilfælde med montering på to væggesider.

• Synes
Jocke Best
  • Laddar…
Mange tak for tippet, det kan helt sikkert være en løsning, vil prøve det med et trappetrin.
Vender tilbage med resultatet :)

J
Tror også det er en god idé, og eftersom du allerede har gamle huller til plug, så kan du jo bore nye i både trin og væg, for gevindstængerne, og derefter presse stængerne i og lade dem hærde, mens de gamle skruer holder konstruktionen fast. Eller, hvis du vil undgå at bore for meget, fastgør en stang per side ad gangen og holder trinnet midlertidigt med kun forreste eller bagerste par. Og husk ikke at gå på det...

Jeg tror også på ideen, spørgsmålet er bare hvor meget hulrum der er i hulstenen så jeg ikke behøver fylde flere liter 😅

J
Måske vanvittig idé, men sig at der er hul lige indenfor og staven forsvinder, i princippet kunne man bruge en hel lang stav, og skrue på møtrikker langt inde på staven, og derefter skubbe den først langt ind på den ene side, og så skubbe den ind i det andet hul. Derefter stramme møtrikkerne. Så sidder det som bjerget og bærer sig selv med en gennemgående stav. Alt i ét moment, med ankermasse og det hele.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.