Hej! I gang med trapperenovering, som har udvidet sig til renovering af hele overetagen. Som sædvanligt altså. Man tager i et bræt, så er man der 😅
Nu til spørgsmålet, rev det gamle bræt ned til gelænderet for at beskytte mod at falde ned ad trappen. Skal nu sætte nyt trappegelænder op. Vil fastgøre en halv stolpe mod væggen og en søjle i linje med den fra trappen. Men hvordan fastgør jeg stolpen stabilt i underlaget? Vil jo ikke have, at den skal vippe eller noget. Lige og fast. Har købt altan dele fra altanbygge.nu og brugt deres beslag med gevindstang og skive. Finder dog ingen hule 90x90 stolper til den løsning. Hvordan gør man?
Nu til spørgsmålet, rev det gamle bræt ned til gelænderet for at beskytte mod at falde ned ad trappen. Skal nu sætte nyt trappegelænder op. Vil fastgøre en halv stolpe mod væggen og en søjle i linje med den fra trappen. Men hvordan fastgør jeg stolpen stabilt i underlaget? Vil jo ikke have, at den skal vippe eller noget. Lige og fast. Har købt altan dele fra altanbygge.nu og brugt deres beslag med gevindstang og skive. Finder dog ingen hule 90x90 stolper til den løsning. Hvordan gør man?
Hej @MF399!MF3991 sagde:
Hej! I færd med trapperenovering som er udvidet til renovering af hele overetagen. Som sædvanligt altså. Man trækker i et bræt, så er man der 😅
Nu til spørgsmålet, rev ned gamle brædde til rækværket for at beskytte mod fald ned i trappen. Skal nu sætte op nyt trapperepos. Vil fastgøre en halv stolpe mod væggen og en pæl i linje med den fra trappen. Men hvordan fastgør jeg stolpen stabilt i underlaget? Vil jo ikke have, at den skal vippe eller noget. Ret og fast. Har købt altandelar fra altanbygge.nu og har brugt deres beslag med gevindstang og skive. Kan dog ikke finde nogen hule 90x90 stolper til den løsning. Hvordan gør man?
Er det bare en 90 x 90 stolpe med gennemgående hul, du leder efter?
Der står jo en stolpe midt i billedet?
Skal den bruges i konstruktionen?
Forstår ikke helt dit spørgsmål.
Du skal nok lægge flere billeder ud af de dele, du tænker bruge og beskrive mere præcist, hvad problemet er og finde ud af, hvad der findes under gulvet, hvor du tænker fastgøre.
Mvh/Dag
Klik her for at svare