Hej,

Jeg skal bygge lidt i en lagerhal (plade).
Det bliver dobbeltvægge, dvs:

1 - Gips (3 lag)
2 - 45x70-regler
3 - Mineraluld
4 - Luftspalte
5 - 5x70-regler
6 - Mineraluld
7 - Gips (3 lag)

Der sidder i dag 45x170-regler + isolering mod ydervæggen. På indersiden sidder der så en fugtspærre og et lag gips. Jeg vil tage ned gipset og bruge den eksisterende konstruktion som den ene væg i dobbeltvæggen, når jeg bygger mod ydervæggen.

Men mit spørgsmål er egentlig, hvordan pokker sætter jeg den nye indervægs regler og gips i forbindelse med ydervæggen/reglerne der sidder i dag?
Jeg vil have en så tæt konstruktion som muligt, af hensyn til lydisolering (det skal blive en studie).

Jeg har lidt svært ved at forklare i ord, hvad jeg mener, så spørg gerne, hvad jeg mener, hvis jeg er uklar. :-)

Findes vel lidt forskellige måder. Du kan jo f.eks. kortla mellem 45x170 reglarne i ydervæggen så du kan sømme på 45x70 reglar på disse.

Ja, det er jeg med på, men problemet er, at det bliver jo åbent lige ind i væggen da = lyden har frit spil.

Ja, men du kan vel sætte gipsen på ydervæggen, inden du sømmer på 45x70 reglen? Eller misforstår jeg? :)

Du tænker så :)
Væggen skal være åben, dvs jeg tager gipsen ned fra ydervæggen for at bruge den som en del af dobbeltvæggen.

Her er en lille "skitse".

Diagram af konstruktionen med dobbeltvæg, ydervæg, gips, luftspalte og mineraluld. Tekster viser elementernes placering og dimensioner.

S
bruger du nogen form for byggesilikone

Fug vil blive brugt i massevis, det kan jeg garantere! :-)
Hvordan mener du lidt mere præcist, at jeg kan bruge fugemasse til at løse mit spørgsmål?

Aha, du skal have luftspalte hele vejen rundt :) Så behøver du jo ikke kortla forudsat at du møder ydervæggens reglar.

Søm/Skru en passende bred liste på siden af 45x170 reglen som du fæster ydervæggens gips på.

S
hvor er problemet?
træ mod træ?
det er jo bare at sætte reglen, eventuelt at du bruger en slags syll remsa.

SBH sagde:
hvor er problemet?
træ mod træ?
det er jo bare at sætte reglen der, eventuelt at du bruger en slags svelle-remse.
Problemet er, at jeg ikke ved så meget om konstruktioner (men er ved at lære), og at jeg ikke vil have, at lyden skal slippe igennem overalt i forbindelsen mod ydervæggen.

Ydervæggens konstruktion har jeg forklaret ovenfor. Tjek gerne billedet. Der er også plade på ydersiden.....

Mit spørgsmål er altså, hvordan jeg konstruerer det, så lyden ikke slipper igennem.
Hvordan sætter jeg reglarne, og hvordan sætter jeg gipsen mod de eksisterende reglar/ydervæggen.
Der skal ikke være gipsplader på indersiden af luftspalten!

• Synes
NyaTorpane
  • Laddar…
SBH sagde:
typ sån her
[link]
om du ikke kører på lydregler(plåt). så sæt samme dug på dine træregler som ligger mod betonen.
Jeg er ked af det, hvis jeg er ubehagelig, men dette har ingenting med mit spørgsmål at gøre.

mexitegel sagde:
Aha, du skal have en luftspalte hele vejen rundt :) Så behøver du jo ikke at kortlægge, forudsat at du møder ydervæggens stolper.

Søm/Skru en passende bred liste på siden af 45x170 reglen, som du fastgør ydervæggens gips på.
Yes, luftspalte über alles!
Hvordan tænker du med liste, hvor sætter du den, og med hvilket formål? Det skal ikke sidde gips på indersiden af luftspalten, hvis det var der, du mente? Undskyld, hvis jeg misforstår dig!

Polyetendugen kan man sætte mellem reglarne og gipspladerne for at få en dæmpning har jeg læst om tidligere. Tanken er at når gipspladen kommer i svingning så skal disse vibrationer ikke forplante sig til regelstammen. Går sikkert at anvende i gulvet også.

Du har sikkert læst: http://forum.studio.se/index.php/to...garage-studio/page__hl__ garage till studio

Spontant så tror jeg din største fjende her er pladen på ydersiden, den risikerer at blive som en kæmpe membran.

Diagram der viser konstruktionen af en væg med materialer som gips, plast og mineraluld. Notater og spørgsmål om installation er inkluderet.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.