Hej, vil have jeres gode råd og tips, når det kommer til trappeopgangen i vores igangværende husbyggeri. Huset bygges i gammel stil, og det bør således afspejles i og omkring trappen også. Der er to trapper.
Det bliver en U-trappe, som skal starte ved en rørkamin og gå op til overetagen. Kældertrappen skal bygges ind med dør, og på væggene bliver det perlespont.
Hvor tæt på rørkaminen kan man sætte trappen, og hvor stort et område skal man have omkring midten af trappen for, at det bliver godt med indbygning?
Hvordan bygger man egentlig en trappe ind med dør og væg?
Det første trin skal være en repos, der på en eller anden måde smyger sig rundt om rørkaminen, tænker jeg. Der vil også kalkstenen, som går rundt om rørkaminen og gulvfrisen, mødes/forsvinde ind under trappen.
Vedhæfter billede af stedet og et af en trappeskitse fra en trappeproducent, mest for at vise de store linjer.
Stil alle opfølgende spørgsmål, der er nødvendige, har sikkert misset vigtige oplysninger....
@findus42, jeg så at du kom med veldig gode input til en anden trappe som skulle bygges ind, når jeg søgte rundt. kan du ikke udtale dig lidt om mit trappehus? 🙃
Det er intet at reagere på. Det er meget typisk i starten af et projekt. Du har en vision, der indtil videre er uklar for andre, selvom den virker tydelig for dig. Tegner du op, hvordan du tænker, bliver konstruktionerne måske tydeligere. Det er et skridt fremad i sig selv. Lægger du dine skitser op her, kan der måske være ting at kommentere.
Nogle gange når nogen spørger mig om arbejde uden at have noget konkret grundlag. Så laver jeg forslag uden at ville få det rigtigt eller godt. Hurtige gæt. Formålet er at finde ud af, hvad de vil. Selvom de ikke kan formulere deres vision, kan de sige, hvad der er forkert. Altid lettere at få kritik end besked 🙄.
Jo! Men der findes et målfast forslag på, hvordan trappen skulle se ud. Jeg kan knap tegne, men den trappe passer ind i billedet fra virkeligheden. De grundlæggende spørgsmål syntes jeg var tydelige. Hvordan bygger man normalt en trappe ind? Bygger man en væg i mellemrum i midten, eller regler man under vangen oppe eller nede? Skal en væg med dør passende være udenfor trappen eller i linje med den? Det er nogle af spørgsmålene.....
Måske blev det tydeligere nu?
Den her er jo ret lig med, hvordan det kunne komme til at se ud, men i stedet for åbent til venstre, så ville vores rörspis stå der. Billede lånt fra internettet.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.