903 læst ·
3 svar
903 læst
3 svar
Hvordan bygger jeg en ikke-bærende indervæg med skydedør.
Hej,
Skal bygge en ikke-bærende væg med skydedør. Skydedøren er fra Bauhaus og er 95mm bred. (link nedenfor).
Jeg ser to alternativer.
1. Bygge med 45mm regel, OSB på begge sider 22mm, samt gips, 26mm. Det bliver i alt 93mm. Er det OK hvis dørkarmen er 95mm?
2. Bygge med 70mm regel, undgå OSB (skal ikke have noget på væggene), gips 26mm. Det bliver i alt 96mm. Er det OK hvis dørkarmen er 95mm?
Eller findes der en bedre måde? Taknemmelig for hjælp!
https://www.bauhaus.se/skjutdorr-in...e=nordic_production_sv_products#go-to-related
Skal bygge en ikke-bærende væg med skydedør. Skydedøren er fra Bauhaus og er 95mm bred. (link nedenfor).
Jeg ser to alternativer.
1. Bygge med 45mm regel, OSB på begge sider 22mm, samt gips, 26mm. Det bliver i alt 93mm. Er det OK hvis dørkarmen er 95mm?
2. Bygge med 70mm regel, undgå OSB (skal ikke have noget på væggene), gips 26mm. Det bliver i alt 96mm. Er det OK hvis dørkarmen er 95mm?
Eller findes der en bedre måde? Taknemmelig for hjælp!
https://www.bauhaus.se/skjutdorr-in...e=nordic_production_sv_products#go-to-related
Normalt så bygger man med 70mm regel men du kan sætte på OSB på men da får du gøre en ekstra salning inden man sætter foder rundt døråbningen bare..
Eller så nøjes man med bare enkel gips på begge sider og da er det komplet fra fabrik..
Eller så nøjes man med bare enkel gips på begge sider og da er det komplet fra fabrik..
Tak for svaret.Rejäl sagde:
Ja, jeg antager, at hvis jeg bruger en 70mm regel + gips, så vil det fungere godt med den dør? Rent teoretisk adskiller det sig 1mm, men jeg antager, det er ubetydeligt og ikke skaber problemer, når jeg sætter gerigter?
Det bliver en halv milis på hver side, så det er ikke noget at bekymre sig om..E Erik Hultgren1 sagde:
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Riva och bygga upp ny icke-bärande innervägg
Utbyggnad och tillbyggnad -
"Indvendige vægge isoleres ikke, når man bygger nyt i dag"???
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Arbejdsgang, hvornår bygger man indervægge?
Størrelse på bærende/ikke-bærende indervægge
Hur i hela fridens namn bygger man upp en bastuvägg mot en gipsad innervägg?
Bastu