R
jeg vil bygge en terrasse i kontakt med huset, nu overvejer jeg hvor stort mellem rummet skal være for at det skal klassificeres som en egen byggekonstruktion og ikke regnes med i huset?

Hvorfor har du brug for at tænke over det?

R
har med byggetilladelse at gøre

Forstår ikke helt din problemstilling. Kan du være mere specifik omkring hvad du skal gøre?

Kan du ikke klassificere det som attefallshus da.

R
altanen/udendørsområdet bliver 36 kvm, så jeg har kigget lidt på forskellige løsninger men kan ikke komme frem til at bygge den uden byggetilladelse, hvis den bliver i kontakt med huset

R
jeg vil bygge en terrasse/udendørsareal uden at skulle søge byggetilladelse, og hvis der er mellemrum mellem huset og udendørsarealet kan jeg slippe for at søge byggetilladelse, men hvis den er sammenføjet med huset, skal jeg søge byggetilladelse. så mit spørgsmål er, hvor stort et mellemrum skal der være for at klassificere den som en fritstående bygning?

Hvilken højde over jord bliver det?

Ribons sagde:
jeg vil bygge en terrasse/udendørs plads uden at skulle ansøge om byggetilladelse...
Som Kane spørger: Hvor højt over jorden?

For du kan jo lægge trægulv over hele grunden, hvis du vil, bare det ikke er for højt.

R
0,9-1,1 m cirka, har ikke tjekket så nøje endnu. Men deromkring bliver det nok

Så kommer det vel ikke til at gøre nogen forskel om huset og terrassen sidder sammen eller ej hvad angår byggetilladelse. Har du tjekket med din bygningsnævn?

R
som jeg fattede teksten rigtigt så bliver en altan/udeplads sammensat med huset en del af huset og bliver da byggetilladelsesberettiget, mens en udeplads som er adskilt fra huset en helt egen del og regnes da ikke ind i husets kvm areal. Som sagt som jeg tolkede teksten (men ingen har sagt at jeg er dygtig til fikonsvenska så)

Du skal alligevel have byggetilladelse eller jordtilladelse til terrassen, hvis den går over 60 cm fra jorden. Ingen bygger fritstående terrasser, så tjek med kommunen, hvad der gælder hos jer.

R
så hvis jeg forstår jer rigtigt, kan jeg bygge 1000 kvm udendørsareal, men ikke hvis det er højere end 60 cm fra jorden uden byggetilladelse. Er det korrekt opfattet?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.