Hej !
Jeg skal lave et lille skab om til et mindre legeværelse til min søn. Skabet er væg i væg med soveværelset. Jeg vil nu lave væggen om til halvt væg / og øverst industriglas (væg) for at kunne lukke lys ind.
Behøver man rive hele væggen ned eller kan man beholde halvdelen og derpå sætte industriglasset op?

Hvad tror I? Pris for snedker?

• Plantegning af en lejlighed med markering mellem soveværelse 1 og en lille garderobe, der foreslås omdannet til legeværelse med industriel glasvæg.
BirgitS
Det afhænger meget af, hvordan væggen er konstrueret, stor forskel på, om det er en beton/letbetonvæg eller en regelkonstruktion med gipsplader.

BirgitS BirgitS sagde:
Det afhænger meget af, hvordan væggen er konstrueret, stor forskel på om det er en beton/letbetonvæg eller en regelkonstruktion med gipsplader.
Hej! Tak for svar. Det er letbeton, hvad jeg har forstået.

BirgitS
Så kan jeg ikke svare på om det bliver en tilstrækkelig stabil væg, hvis man kun fjerner halvdelen, eller om det endda bliver billigere end at rive hele væggen ned og derefter sætte en ny væg op.

Jeg er tvivlsom om det er muligt at have kun industriglas med kun lette rammer ovenpå en tungere væg, som så ikke er forankret i loftet. Almindelige vægge plejer at blive skruet fast i væggene og i loftet. Derimod kan man jo have vinduesruder mellem de stående reglar.

BirgitS BirgitS sagde:
Så kan jeg ikke svare på, om det bliver en tilstrækkelig stabil væg, hvis man kun fjerner halvdelen, eller om det overhovedet bliver billigere end at rive hele ned og så montere en ny væg.

Jeg er tvivlsom over, om det går at have kun industriglas med kun lette rammer oven på en tungere væg, som så ikke er forankret i loftet. Almindelige vægge plejer at blive skruet fast i væggene og i loftet. Derimod kan man jo have vinduesruder mellem de stående lægter.
Hej ! Ok. Fik lige at vide, at det er beton og ikke letbeton.
Går det bedre så? Eller består det samme problem?
Har du nogen viden om, hvordan man kunne gøre?

BirgitS
Bed nogle firmaer om at give et tilbud. De bør først foretage et besøg på stedet, og der kan du diskutere forskellige alternativer med dem for at finde ud af, hvad der er bedst.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.