Jeg har et fritstående skur hvor jeg vil opsætte en form for indervægge.
Jeg har fået besøg af mus/rotter så det skal mere være til for at få dem væk, samt at det bliver pænere.

Det er som sagt et uopvarmet og uisoleret fritstående skur (i Skåne).

Jeg vedhæfter billeder af hvordan det ser ud.

Jeg har tænkt mig at gøre arbejdet selv, jeg er ret ny til dette.

• Værktøj hænger på en træliste i et uisoleret skur, inklusive spader og rive, set i svagt oplyst rum.
  • Fritstående skur med trælister og kabelrør på væggen. En rød cirkel markerer et muligt problemområde close to loftet.
Er det vinddugen man ser nu mellem reglarne? Musene kommer vel ind et andet sted end gennem væggen.
Men det ser ud som om, man har bygget for at kunne isolere.

Hvis du nu ikke vil opvarme, er isolering ingen god idé. Så vil jeg sige, at det er råspont du skal bruge. Det bliver flot, og du får en solid væg at skrue i. Som alternativ findes der forskellige pladematerialer, der tåler fugt mere eller mindre godt.

• Synes
Daniel Sunny
  • Laddar…
S Småbrukaren sagde:
Er det vinduken man ser nu mellem reglarne? Musene tager sig vel ind et andet sted end gennem væggen.
Men det ser ud som om man har bygget for at kunne isolere.

Hvis du nu ikke vil varme op, så er isolering ingen god idé. Så ville jeg sige, at det er råspont du skal bruge. Det bliver pænt, og du har en solid væg at skrue i. Som alternativ findes forskellige pladematerialer, der tåler fugt mere eller mindre godt.
Ja, men præcis, det er dug mellem reglarne. Gnaveren har bidt igennem dem på et sted og taget sig ind den vej.

Jeg vil ikke isolere.

Vil bare få op en form for vægge, så det ser lidt mere hyggeligt ud samt gør det sværere for gnaverne at tage sig ind.

Råspont siger du.
Havde ikke OSB eller Plywood fungeret???
(jeg har til hensigt at efterlade det "åbent", så det kan ventilere. Der sætter jeg en form for net eller lignende, så dyrene ikke kommer ind den vej).

Jeg skrev jo, at plademateriale fungerer. Klart du kan bruge plyfa, men jeg synes, at ru brædder eller panel er pænere. Men det er dit skur.

• Synes
Bengt Au og 2 andre
  • Laddar…
OSB plade og rul på hvid maling til udendørs brug.
Jeg havde isoleret... Ingen større omkostning i sammenhængen.

• Synes
Daniel Sunny
  • Laddar…
Isoleret er ikke anbefalet hvis det skal stå uopvarmet. Men jeg er nysgerrig, hvorfor sidder der vindduk hvis det ikke skal isoleres?

• Synes
Daniel Sunny
  • Laddar…
Fuldstændig vanvittigt og meningsløst at isolere, hvis ikke gnagernes mulighed for at komme ind stoppes først. Gnavere elsker mineraluld.

S Småbrukaren sagde:
Isoleret er ikke anbefalet, hvis det skal stå uopvarmet. Men jeg er nysgerrig, hvorfor sidder der vindspærre, hvis det ikke skal isoleres?
Det er altså ikke mig, der har bygget skuret. Det var sådan, da vi købte det. Og vi føler ikke, at vi har noget behov for at isolere eller have det opvarmet.

Så formålet med mit spørgsmål er mest hvilket materiale vi skal vælge til indervæggen.
Og jeg føler, at jeg har fået mange gode råd.👍

• Synes
Småbrukaren
  • Laddar…
Giv den gas!

• Synes
Daniel Sunny
  • Laddar…
Oldboy Oldboy sagde:
Fuldstændig vanvittigt og meningsløst at isolere uden først at stoppe gnavernes mulighed for at komme ind. Gnavere elsker mineraluld.
Stenull?

Coolman Coolman sagde:
Stenuld?
Stenuld og glasuld er mineraluld. Gnaverne elsker dem begge, at bo i, at lave til schweizerost og at fuldstændig pulverisere med tiden. Fungerer jo som en blød og fluffy dunjakke, så det har ikke nogen særlig stor betydning om det er opvarmede rum eller ej.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.