1,053 læst ·
7 svar
1k læst
7 svar
Hvilket materiale er det og burde jeg skifte?
Hej!
Har købt et hus fra 1963 som jeg er i gang med at renovere, og bag tapetet er der et materiale, der minder om en krydsning af mdf og masonit. Ret blødt og føles næsten som papir.
Der er mange lag tapet, mange huller og en del skader, der er opstået gennem årene, så jeg overvejer, om det ikke ville være nemmest og bedst at tage pladerne ned og starte forfra med krydsfiner og gips.
Har I nogle kloge ideer og eller synspunkter?
Tak på forhånd og for et fantastisk forum 🕺
Har købt et hus fra 1963 som jeg er i gang med at renovere, og bag tapetet er der et materiale, der minder om en krydsning af mdf og masonit. Ret blødt og føles næsten som papir.
Der er mange lag tapet, mange huller og en del skader, der er opstået gennem årene, så jeg overvejer, om det ikke ville være nemmest og bedst at tage pladerne ned og starte forfra med krydsfiner og gips.
Har I nogle kloge ideer og eller synspunkter?
Tak på forhånd og for et fantastisk forum 🕺
Tretex.
Nå, det er jo ikke det absolut bedste isoleringsmateriale, men det giver nok bedre udbytte at efterisolere eller skifte opvarmningsmetode.
At bare udskifte tretexen med moderne isolering og gipsplader er nok ikke værd arbejdet i forhold til, hvad du vinder på det.
Nå, det er jo ikke det absolut bedste isoleringsmateriale, men det giver nok bedre udbytte at efterisolere eller skifte opvarmningsmetode.
At bare udskifte tretexen med moderne isolering og gipsplader er nok ikke værd arbejdet i forhold til, hvad du vinder på det.
Jeg bor i et hus fra -68 og havde råspont med tretex på alle vægge i huset. Da vi har renoveret, har jeg taget al tretex ned og sat gips direkte på råsponten. Har fungeret godt i alle rum, ikke noget større arbejde. Gør hellere det end at tage tapet ned 
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Hvilket materiale er dette? Kældervæg 50'erne
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Fräst spår för el i betongplattan - hur djupt och vilket material?
Golv -
Vilket material är fasaden och hur ska jag rengöra den?
Fasad -
Varifrån är dessa utemöbler? Vilket material
Trädgård allmänt -
Vet någon vilket material handfatet är gjort av. Från 1980 talet.
Badrum