TRJBerg
Som overskrift. Har googlet men ikke fundet noget. Sandsynligvis fordi det er usædvanligt. (Søgt på polyuretan mod træ.)

Så hvilket lim kan fungere? (Udendørs.)

• Synes
Matti_75
  • Laddar…
Lidt mere forklaring om hvad du skal gøre og med hvad så får du måske flere svar. Der findes forskellige rørisoleringer

TRJBerg
Matti_75 Matti_75 sagde:
Lidt mere forklaring om hvad du skal lave og med hvad så får du måske mere svar. Der er forskellige rørisoleringer
Så vidt jeg forstår er det polyuretan. Det blev købt for godt 1 år siden som netop rørisolering men jeg kan ikke tjekke det nu. Men det er mørkegråt og føles som det.
Mere kan jeg ikke give. Altså rørisoleringen og at det skal limes mod træ (evt også metal).
(Formålet er at tætne mod en gammel dør i et pumpehus. Altså ved karmen.)

Prøv at lime med fugeskum

TRJBerg
Matti_75 Matti_75 sagde:
Prøv at lime med fugeskum.
Har nok misforstået materialet, det skal nok være polyetenskum!

Så limer fugeskum mod polyetenskum?

Det der har jeg svoret over tidligere. Polyethylenskum er i princippet umuligt at lime, præcis som almindelig polyethylen. Limen skal være fleksibel, når den er tørret. Det eneste, jeg fik til at fungere, var klassisk opløsningsmiddelbaseret kontaktlim. Lim begge sider, lad det tørre helt og sammenføj derefter. Husk, at kontaktlim griber med det samme, så du har én (1) chance for at placere det rigtigt. Det er en fordel, hvis man ruffer plasten op inden limning.

Evt. kunne 3M nr.74 spraylim fungere. Det er dog meget dyrt.

• Synes
jawen
  • Laddar…
TRJBerg
Johan Gunverth Johan Gunverth sagde:
Det der har jeg bandet over tidligere. Polyetenfoam er i princippet umuligt at lime, præcis som almindelig polyeten. Limet skal være fleksibelt, når det er tørret. Det eneste, jeg fik til at fungere, var klassisk opløsningsmiddelbaseret kontaktlim. Lim begge sider, lad det tørre helt, og sæt det derefter sammen. Husk, at kontaktlim griber med det samme, så du har en (1) chance for at placere det korrekt. Det er en fordel at ruge plastikken op inden limning.

Evt. kunne 3M nr.74 spraylim fungere. Det er dog meget dyrt.
Jeg har faktisk bestilt det lim. Og det er dyrt...
Men det lader til, at der ikke er noget alternativ. Bortset fra en slags varmebehandling ("svejsning"?).
Havde jeg tænkt på det her, havde jeg måske valgt en anden løsning. Men det ville have taget længere tid, som at bygge ny tærskel/ramme plus andet isoleringsmateriale. Dette var den hurtigste løsning.

TRJBerg TRJBerg sagde:
Jeg har faktisk bestilt det lim. Og det er dyrt...
Men det ser ikke ud til at være noget alternativ. Bortset fra en slags varmebehandling ("svejsning"?).
Havde jeg tænkt på det her, ville jeg måske have valgt en anden løsning. Dog ville det have taget længere tid, som at bygge en ny tærskel/ramme plus andet isoleringsmateriale. Dette var den hurtigste løsning.
3M 74 bruges ofte, når man samler polyetherpolstring i møbler. Samme blødhed som materialet, men meget stærkt.

• Synes
TRJBerg
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.