Hej.

Vi har fået godkendt af foreningen at købe to kælderrum lige under vores lejlighed, så vi kan bygge ned og udvide vores lejlighed. :)

Uisoleret bundplade på 20 cm.
Nuværende lofthøjde 2,55 cm. [Godt udgangspunkt]
Landshøvdingehus fra 1920'erne.
Fagmænd har været og tjekke, og der er ingen forhøjede fugtværdier.
Foreningen skal ifølge vedligeholdelsesplanen dræne udenfor senest 2025.

Hvilket ventileret gulv vil I anbefale? Gulvet er ret plant og burde kunne klare en Platon/Jape måtte.
Men har lidt overvejelser om systemer som Nivell, der reglieres lidt op, og dermed kan vi udnytte pladsen under til føring af vand, afløb, el mm. Så burde vi ikke behøve at bryde så meget op for afløbet? Eller tænker jeg forkert?

Skal vi også have ventilerede vægge? Og så kun den nordlige væg [Ydervæggen]?
Eller beholde alle vægge "rene/rå" og kun male dem? Eventuelt tapetsere nogle vægge.

Fik dette forslag fra Jape: [Der kan I også se, hvordan layoutet i kælderen er tænkt]
Plantegning af kælder med badeværelse, vaskerum og lagerområde. Viser ventilationssystem, afstandsmatte og foreslået layout af rumene.

Venlig hilsen Erik.

Nogen der har god input om valg af ventileret gulv? :)

Tak på forhånd, Mvh Erik.

Hej,
Har netop installeret subfloor i villaen. Står på justerbare skruer. På subfloors hjemmeside kan du finde forskellige modeller til for eksempel at lave installation under gulvet. Valgte subfloor, da der er to lokale ÅF, hvor jeg bor.

Erik_Andersson78 Erik_Andersson78 sagde:
Nogen der har gode input om valg af ventileret gulv? :)

Ha

• Synes
Erik_Andersson78
  • Laddar…
M Maneri sagde:
Hej,
Har precis lagt in subfloor i villaen. Står på justerbare skruer. På subfloors hjemmeside ser du forskellige modeller til at eksempelvis lave installation under gulv. Valgte subfloor da der er to lokale ÅF hvor jeg bor.

Ha

• Rør og installationsplads vist under gulvkonstruktion med afstand mellem underlag og spånplade, plads til vand, el og ventilation.
  • Synes
Erik_Andersson78
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.