Hej
Har varieret behov for finsavning af vindueskarme, døre, MDF-plader til egen bogreol og opskæring af brædder mm. overvejer båndsav, bordsav eller dykker-sav. Og gerne tips til en prisværdig i mellemlaget af priser.
mvh/

Jeg synes du skal anskaffe en håndkredssav (Hikoki C6BU3)

tak for svar men har dylik fast makita, behøver sikre mere præcise savninger.

Det lyder som om du burde satse på en sånksav ud fra det, du beskriver som anvendelsesområde. Det er optimalt til vindueskarme osv. Så kan man flække dem, så de følger væggen nøjagtigt, hvis de f.eks. er lidt kileformede. Det går jo også godt på en flækkesav/bordsav, men en sånksav er svær at slå, når det kommer til sådan nogle opgaver.

Kan du anvende styrskinner til din håndrundsav så ville jeg komplettere med en god bordsav (hvilket jeg lige har gjort). Bordsaven er meget god, hvis du skal save parallelle snit, eller gentage mål, med præcision.

Hvis du allerede har en rundsav, skifter du klinge til noget passende til opgaven og tager retsskive og tvinge når du har mere behov for præcision.

Båndsav virker ikke så anvendelig til de arbejder du beskriver, så den ville jeg afstå fra.

B BlueX sagde:
Kan du bruge styreskinner til din håndrundsav, så ville jeg supplere med en god bordrundsav (hvilket jeg lige har gjort). Bordrundsaven er meget god, hvis du skal save parallelle snit eller gentage mål med præcision.
Takom for svar

• Synes
BlueX
  • Laddar…
S Snickarkirre sagde:
Det lyder som om du burde satse på en dyksav ud fra det, du beskriver som anvendelsesområde. Det er optimalt til vindueskarme osv. Så kan man kløve dem, så de følger væggen præcist, hvis de fx er lidt kileformede. Det går jo også fint med en kløvesav/bordrundsav, men en dyksav er svær at slå, når det kommer til sådan nogle opgaver.
Tak, det bliver sådan en.

• Synes
Snickarkirre
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.