Ved ikke om jeg har postet i den rigtige tråd, flyt gerne min tråd, hvis det er nødvendigt. Hej, jeg har en murstock, der skal beklædes med fliser, problemet er, at der er ca. 45 mm, som skal pudses op først, hvad kan jeg bruge for mørtel til dette? Er det overhovedet muligt? Jeg har kigget på pudsmørtel c, men dette anbefales kun i en lagtykkelse på ca. 12 mm. Murstocken er ca. 150 år gammel, jeg ved ikke, hvilken mørtel "de" har brugt, da de byggede murstocken? Mvh Jesper

Er den så gammel er det garanteret kalkmørtel som er blødt, men at bygge 45mm lyder drastisk. Kan det ikke løses på anden måde eller undgå at have fliser lige der? En murstock bliver jo varm og bevæger sig, så det er måske ikke engang passende at have nogen dækkende fliser der som går over på andre vægge, hvis de nu revner.

Murstocken ligger der slang i i dag så varmen er nok ikke et problem, grejen är att vi åbnet op til kip og på loftet er murstocken 45mm bredere og pudset overflade mod hvad nedre etage er dette er kun på 1 side af murstocken som den er bredere.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.