Usikker på om dette er den rigtige tråd, men jeg tager chancen. Vi har lige revet vores garderobevæg ud i vores hus fra '67; de var mere eller mindre indbygget der, så det var lidt hårdt at få dem løs.
Jeg vedhæfter et billede af, hvordan det ser ud nu, og så undrer jeg mig over, hvilket materiale jeg skal bruge til loft og vægge? (link gerne) Jeg antager, at det er let at bare fastgøre, hvad der skal/behov for at sidde der; vi havde tænkt at prøve at gøre det selv.
Slangerne, der går der, antager jeg, er til køkkenet. Når vi skal skifte det i fremtiden, bør man kunne nå dem fra den anden side (som garderobeskabene var bygget, kunne man alligevel aldrig nå dem fra garderobesiden, så at sige).

Så er der gulvet også; behøver man at lægge en eller anden form for spånplade eller lignende der for at dække hullerne?
De gamle stod bare direkte på en ramme af reglar, som vi har fjernet, da vores garderobeskabe er nogle cm højere end de oprindelige.
Vi har købt Pax garderobeskabe med skydedøre fra IKEA.

• Nyligt fjernet garderobe viser blottede vægge med trærammer og gulv med fjernede plader; rum klar til renovering og installation af nye materialer.
Billede?

zarkov zarkov sagde:
Billede?
Du var hurtig til at svare, jeg gik lige ind fra mobilen og uploadede :crysmile:

Er der intet gulvmateriale overhovedet, hvor skabene har stået? Det er lidt svært at se på billedet. Hvis der ikke ligger råspont eller nogen anden plade der, er det nok lettest at lægge gulvspånplader der, de findes hos nærmeste byggecenter.

I loftet er det lettest at sætte gips, det findes i forskellige størrelser og kanter hos byggecentret. Hvis de nye skabe skal skjule alt, ville jeg tage almindelige gipsplader, 90x240, og skrue dem op. De er dog ret tunge, så det er en fordel at være 2-3 personer, der hjælpes ad.

På den fjerneste væg ser det ud til at være gipsplader allerede, så den behøver du ikke bekymre dig om, medmindre du vil male den.

Skal du bare stille de nye skabe der, eller skal du bygge dem ind på en eller anden måde?

• Synes
Hildor
  • Laddar…
zarkov zarkov sagde:
Er der ikke noget gulvmateriale der, hvor garderoberne har stået? Det er lidt svært at se på billedet. Hvis der ikke ligger råspont eller en anden plade, så er det nok nemmest at lægge gulvspånplader der, de findes hos nærmeste byggemarked.

I loftet er det nemmest at sætte gips op, det findes i forskellige størrelser og kanter i byggemarkedet. Hvis de nye garderober skal dække det hele, ville jeg tage almindelige gipsplader, 90x240, og skrue op. De er dog ret tunge, så det hjælper at være 2-3 personer, der hjælper hinanden.

På den fjerneste væg ser det ud til at der sidder gipsplader allerede, så den behøver du ikke bekymre dig om, medmindre du vil male den.

Skal du bare stille de nye garderober der, eller skal du bygge dem ind på en eller anden måde?
Der ligger nok sådanne gulvspånplader, se billede. Så burde det være okay at stille garderoberne på det bare?

I loftet sidder en form for loftpanel, men jeg tænker, at det spiller mindre rolle, hvad der kommer op der, for dels skal vi renovere hallen i fremtiden, og så går nok garderoberne ud en lille smule også. Vi vil sætte en form for liste/kant på siderne og ved loftet for at skjule samlinger/tapetkanter osv.
Skal man tage gips alligevel, eller er der noget andet, der kan gøre det? Så, at gips ikke var dyrt uanset hvad, måske mere besværligt at arbejde med, men kan måske være godt med gips af isoleringshensyn også?

Den fjerneste væg har du ret i, gips og skal ikke røres, for det kommer ikke til at kunne ses alligevel. Derimod har vi modsvarende side, hvor der mangler lidt gips, om man skal fylde op der?

Meningen er jo, at garderoberne skal blive indbyggede, de er 4 m, og afstanden mellem væggene er ca. 5-8 cm længere på begge sider, så der tænkte vi at sætte en eller anden træliste/træstykke. Ligeledes vil der være lidt luft ved loftet, der må vi se, hvordan vi løser det, eftersom skydedørene behøver 5 cm plads for at kunne hænges på. Så må vi se, hvordan vi kan løse det på den pæneste måde :)

• Gulvspånplader på gulvet ved siden af parketgulv, tæt på en væg med åben isolering og trækonstruktioner. Klar til skabsinstallation i renovering.
  • Væg med træramme og rør, del af byggeri; ses tæt på med udsigt til tilstødende rum; gulvplader kan skimtes i bunden.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.