Er dette "normalt"?
Har lagt Moelvens hvidbejsede panel Trend på væggene. Efter et par måneder har den skiftet nuance, er ikke længere hvid. Har fået en rød/rosa nuance, se billeder.
I loftet ligger Moelvens hvidbejsede panel Rough, nuancen på væggene fremhæves nu tydeligt.
Væggene blev lagt i foråret, og loftet i weekenden.
Ifølge Moelven så "modner" fyrretræ og kernevedet træder frem. Burde dette ikke være klart i så fald? At jeg køber et hvidt panel, fordi jeg vil have hvide vægge, men at de ikke er hvide længere end et par måneder?
Første gang jeg lægger noget sådant, derfor mit spørgsmål om det virkelig skal være sådan
Martin

• Vægg og loft med Moelvens paneler, hvor væggen har fået en rødlig/rosa tone, mens loftet fortsat er hvidt.
  • Vægpanele i fyrretræ, oprindeligt hvidbejset, viser nu en rød/rosa nuance sammenlignet med loftspanele, som forbliver hvid.
  • Loft og vægge med Moelven hvidlaseret panel; vægpanelerne har ændret farve til en rød/rosa nuance, tydeligt mod hvide loftpaneler.
Træ er et levende materiale, der påvirkes af lys, og lasur er ikke dækkende, så farveskift må man leve med.
Det er svært at drage nogle konklusioner ud fra billedet, da farver kan gengives så forskelligt digitalt, men jeg ville tro, at den røde tone fremhæves lige nu af at taget er hvidere. Det vil sikkert jævne sig ud med tiden.

• Synes
Johan_renoverar
  • Laddar…
Ja det ser normalt ud. Kernetræet får en lidt mere rosa tone med tiden.

• Synes
Johan_renoverar
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.