Hej, skal skifte nogle dele i et IKEA køkken. Er nu på jagt efter stor MDF-plade til bagsiden af køkkenø. Desværre sælger IKEA ikke tilstrækkeligt store dækplader til, at man kan bruge én hel plade, uden man må sammensætte flere. Efter at have haft vores køkken i ca. 10 år ser jeg nu, at den MDF, der bruges, som ikke er købt hos IKEA, gulner, mens IKEAs dækplader/stammer bedre bevarer den hvide farve. Er der nogen, der ved, hvor man kan købe MDF, der ikke gulner? Ja, jeg ved, at man kan male/sprøjtelakere, men havde tænkt at undgå det.

• Hvid MDF-skive på bagsiden af en køkkenø med sort gulvflise og bordplade lagt ovenpå. Skiven viser samlinger mellem flere plader.
  • Hjørne af hvidt IKEA køkkenelement med MDF-bagpanel; viser farveforskel mellem IKEA og ikke-IKEA materialer.
Det mest almindelige plejer jo at være lamineret spånplade.. ikke mdf

Chrillthesill Chrillthesill sagde:
Efter at have haft vores køkken i ca. 10 år, ser jeg nu, at den MDF, der ikke er købt på IKEA, gulner, mens IKEAs dæksider/stammer beholder den hvide
Købt malet MDF, findes det?
Er det ikke en melaminskive (med spånplade som base), du har anvendt?

Ikke mig der har købt, men vores byggherre. Måske er det som I siger ikke muligt at købe lamineret mdf i større plader. Tror dog IKEA har lamineret mdf til større dækplader og ikke spånplader. Spørgsmålet er, hvad man skal have under køkkenøen, hvis man ønsker en plade i stedet for flere, hvis man har kravet om, at den ikke gulner over tid.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.