Bankede pudset af skorstensstocken for et par år siden og satte en loftliste oppe i loftet. Derimod har vi mus, der kravler rundt omkring i huset, og her gør de, at muselort og savsmuld falder ned i sprækken, der blev ved loftlisten og skorstensstocken. Hvad kan jeg fylde denne sprække med?

Har læst, at fugeskum er brandfarligt, og at det udvider sig meget, hvilket måske kan presse loftlisten endnu mere ud end hvordan det ser ud i dag? Har aldrig arbejdet med fugeskum. Savsmuld og mus er vel også brandfarlige, men jeg behøver vel ikke gøre det værre ved at tætne med noget brandfarligt.

Nej, jeg ved ikke, hvad jeg skal fylde den der sprække med for at undgå at få muselort på køkkenbordet nedenunder. Kom gerne med jeres forslag!
Murstensvæg tæt på loft, synlig luftspalte ved hvide lister. Trælister på loftet. Rør kommer ud fra væggen. Problem med mus og skidt.

Hvorfor ikke tage listen ned og montere den korrekt?

• Synes
Joak
  • Laddar…
Væk med gulvlisten? fuge med brandsikker fugemasse, såsom Sikaflex til beskyttelsesrum og tilbage med listen eller en loftliste ;)

Stefan N Stefan N sagde:
Hvorfor ikke tage listen ned og montere den korrekt?
Jeg har tilgivet mig selv for denne løsning for længst 😂

Jonatan79 Jonatan79 sagde:
Væk med gulvlisten? fuge ind med brandsikker fuge, typ Sikaflex for beskyttelsesrum og tilbage med listen eller en loftliste ;)
Haha lige præcis, det her er jo en gulvlist. Det blev nogle centimeter at dække da pudset var væk...

Tak for tipset! Nu kan jeg ikke huske hvor meget der skal fuges, men bør det produkt kunne tætne en nogle centimeter stor sprække?

Z ZeroKnowledge sagde:
Haha lige præcis, det her er jo en gulvlist. Der var nogle centimeter at dække for, da pudset var væk...

Tak for tippet! Nu kan jeg ikke huske, hvor stort det er at forsegle igen, men burde produktet kunne forsegle nogle centimeter stor revne?
Hehe, undskyld kunne ikke lade være. Ja, det skal nok gå.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.