Hvor sandsynligt er det, at misfarvningen af trossbottens underside i krybekælderen, ifølge vedhæftet billede, skyldes kondens? Er lækage mere sandsynligt? Der er også flere mindre pletter af samme karakter. Pletterne har skarpe konturer og en brunlig farve. Bræddegulvet, trossbottens overside, har ingen fugtskader.
Ingen vandrør direkte over pletterne.
Jorden i krybekælderen består af klippefremspring. Huset er et tømret fritidshus fra 2010 uden mekanisk ventilation dvs. normalt hverken over- eller undertryk i huset. I huset er der en murspis, som bruges ca. 1 gang/måned i vinterhalvåret. Antar at undertryk i huset kan forventes, når murspisen bruges. Isoleringen i huset er af enklere art, for eksempel termoruder, men alligevel tilstrækkelig til at kunne bo i nogle døgn.
Huset blev købt for tre år siden, dvs. jeg har ikke styr på hele historikken.

• Brunlige misfarvninger på undersiden af trossbotten i en krybekælder, med skarpe konturer på hvidt materiale, omgivet af træstrukturer.
Hej

Det der er frigolitplader, og pletten ser i mine øjne ud, som om noget er løbet oppefra.

Jeg ville tage pladen ned for at kunne se, hvilken tilstand reglerne og resten af træværket er i. Så kan du også se, om det er løbet ovenfra og muligvis hvorfra.

Hvilke rum er der ovenfor?

En mus der er død og rådden kan give sådanne brune pletter.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.