I et af vores kælderrum ser loftet ud som på billedet. Det holder desværre ikke tæt og slipper småsten. Rummet er tænkt at blive brugt som træningsrum med div maskiner, så vil gerne bevare så meget loftshøjde som muligt.

Hvad ville I have gjort med loftet for at få det pænt og tæt? Et nedsænket loft er pænt, men bygger lidt på. Gips? Har pudset væggene, men er virkelig ikke en professionel dog. Har forstået, at det er sværere med loft.

Hjælp og tips modtages taknemmeligt.

• Et kælderrum med ujævnt hvidt loft, flisebelagt gulv og beige vægge. Der står en træbord med forskellige ting i rummet.
  • Råt, ujævnt loft i kælderrum med synlige revner og småsten falder ned. Loftet ser slidt ud og har brug for udbedring for at blive tæt og pænt.
  • Gammelt källertag med sprickor og smuldrende plaster, der mister småsten. Rå struktur viser behov for reparation til brug som träningsrum.
  • Kælderrum med ujævnt loft, der drysser. Væggene er pudsede, og der er opbevaring samt to døråbninger. Mørkt flisegulv.
  • Beskadiget loft med revner og løse materialer, der udsender småsten. Potentielt problem i planlagt træningsrum.
Ser næsten ud som sådan nogle asbestplader, de havde i lofterne i skolen, da man var lille..

Hvornår er huset bygget, og hvad har der været i rummet før?

Huset er bygget i 1961. Brugtes som en slags hobbyrum, før vi flyttede ind for et år siden. Jeg sleb vægge og loft på grund af mistanke om plastikmaling, pudsede derefter væggene med diffusionsåben brug.

Jeg er ikke specielt "harig" hvad angår asbest, men jeg ville definitivt have sendt en prøve ind på det der..

Puds på Träulit, helt ufarligt, spartle og male.

• Synes
tergo og 1 anden
  • Laddar…
Træuldplader har du i loftet de går godt at pudse.

Ps. Håber du har en fungerende dræning hvis du har brugt gipsmørtel på kældervæggene.

• Synes
cpalm
  • Laddar…
H HSP sagde:
Træullitplader har du i loftet, de går godt at pudse.

Ps. Håber du har en fungerende dræning, hvis du har brugt gipsmørtel på kældervæggene.
Hvilken slags puds anbefaler du? Har hørt fra nogen, at gipsmørtel er lettere at arbejde med? Er det besværligt at pudse loftet, eller kan en amatør klare det?

Kældervæggene er ikke pudsede med gipsmørtel, men med diffusionsåben puds.

• Synes
Jejehehe8
  • Laddar…
Gipsmørtel er som du skriver let at arbejde med. I loftet skal der ikke være nogen fugtbelastning, så det skal fungere.

Jeg har dog aldrig pudset lofter, så jeg kan ikke give nogle tips om metoder mv. Vægge har jeg pudset adskillige, både med traditionel puds og med gipsmørtel. Min erfaring er, at gipsmørtelen er mere tilgivende og hænger godt fast, når man er uerfaren er det en fordel.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.