Dette er den skrue, der anbefales til montering af hylder. Skruen har brug for et noget smalt hoved, så den passer ind i rammen. Ved du, hvad dette hedder på svensk?

• Skruemontagevisning med to skruer, mål 5x70 mm, indsættes i en ramme. Viser skrueplacering og anvendelse ved hyldemontering.
H hschta sagde:
Dette er den skrue, der anbefales til montering af hylder. Skruen har brug for et noget smalt hoved, så det passer ind i rammen. Ved du, hvad dette hedder på dansk?
Almindelig træskrue 5x70.

Walle85
Listskrue plejer man at kalde dem med smalt hoved. Uklart om det findes i den længde, du har behov for.

• Synes
hschta
  • Laddar…
Hovedet kaldes kuplet. "Pan head" på engelsk

• Synes
hschta og 1 anden
  • Laddar…
MultiMan
Sådan plejer jeg at bruge: https://www.clasohlson.com/se/Montageskruv-4,2x85-mm/p/40-9564-17

Stor, tynd hoved gør, at den ikke synker ind.

Skal det holde hylder i træ, så vil man ikke have for lille hoved, da det spiser sig ind i træet ved belastning, men det fungerer jo, hvis træet er hårdt. Vil man have så lille hoved som muligt, går jo almindelig terrasse skrue. Vil man have lidt større anlægsflade, kan man tage den mindste størrelse på skive og have imellem, det har jeg gjort i en del sammenhænge med kattestativer. Holder meget godt, men bliver ikke meget flot.

Senest redigeret:
A
MultiMan MultiMan sagde:
Sådan plejer jeg at bruge: [link]

Stor, tynd hoved gør at den ikke synker ind.
Du missede hans krav om smalt hoved på skruen, montageskrue har et stort hoved😉

MultiMan
Jeg så det, men skal de holde en stor hylde fuld med mursten ville i hvert fald ikke jeg have den mindste mulige skalle, så derfor anbefalede jeg noget andet, plus lidt mere i min redigering. 🙂

Vi ved for lidt til at sige, hvad der er bedst, imho.

Dette er den øvre del. Skruens hoved må maks være 10mm.
Et nærbillede af en metalplade med et nøglehulformet hul, der har en diameter på 10 mm markeret med en pink pil.

• Øverste del med et hul, hvor skruens hoved skal være max 10mm.
Totte_S
Hvad er det for en væg den skal sidde på. Gips, træpanel eller en sten?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.