Har en lige fyrretræstrappe, som vi planlægger at bygge op og male hvid, med ny let-rengørlig væg-til-væg tæppe på trin. Nogen der har tips og råd, især hvordan man skal bygge op, så det ser pænt ud?
En trætrappe med sorte trinmåtter og farvede sko nederst på trappen. Trappen er omgivet af lys tapet på væggene.

Rævetræstrappe, som skal bygges om og males hvid, med tæppe på trinene, vist i et renoveringsprojekt.

• En rak furutræstrappe med åbne trin, som skal bygges om og males hvid, før en ny tæppebelægning installeres.
Åsa Lund
Der findes halvcirkelformede trappemåtter på Ellos fx.

Tænk på risikoen for at glide, en arbejdskollega mistede en svigerfar i en nymalet trappe, hvor nålefilt måtte var fjernet, afdød på grund af nakkebrudsfraktur.

Trappetrinsmåtter er flotte. Der findes også skridsikkertape, som kan se okay ud,

Nu skulle jo TS lægge væg-til-væg-tæppe, og det er ikke glat. Vi har en fyrretrappe, der er malet hvid, og derefter har man limet gråt væg-til-væg-tæppe eller nålefiltstæppe på den. Flot, sikkert og til min overraskelse holder det sig frisk.

Har du overvejet at bygge det ind med glas? Jeg overvejer det derhjemme :)

• Synes
feffethegreat
  • Laddar…
Jeg bæver for et lignende job med vores trappe...
Er selv lidt i valget og kvalet om vi skal bygge det til eller ej.
Vil have lyset ind, men er træt af alt skidt, der falder ned, når hundene løber op og ned.

Vi måltilpassede MDF og skruede i bagsiden af trappetrinene, det holder stadig 4 år senere.

• Synes
feffethegreat
  • Laddar…
Trætrappe før og efter renovering, hvor trappen er malet hvid og belagt med sort nålefilt for øget slidstyrke, som nævnt i indlægget.

En masse slibning, så malede jeg først med grunder, derefter Beckers gulvmaling efter tips fra en maler, det skulle blive slidstærkt sagde han, og det holder stadig her 2-3 år senere. Lagde en sort nålefilt tæppe. Synes det blev godt.

• Synes
Fred vom Jupiter og 1 anden
  • Laddar…
#Ropia Flot arbejde! Ser dog, at du ikke har lukket hele trappen.
For vores vedkommende bliver det først to lag Jotun kvist- og spærringgrund for at undgå, at knaster trænger igennem. Derefter et eller to lag dækkende gulvmaling.

#lobbin Skruede I kun i bagsiden af trappetrinene, eller fastgjorde I også MDF'en med støtteklods i overkanten?

• Synes
sibbor
  • Laddar…
Hvordan sidder tæppet fast på forkanten af trappen? Er det fastklemmet med en liste, eller er det nok at lime det?

En gammel slidt egetræsliste, der stikker op. Den gamle grønne plastikmåtte var forsænket, kan man sige. Tænker at den nye væg-til-væg-tæppe blot skal skæres til og limes.

Sådan blev vores. Halvmåner fra Jotex eller noget lignende.

Trappeopgang med sorte trappemåtter i halvmåneform, cykel og papkasser ved siden af.

Herligt med lidt billeder, så man får inspiration... :thumbup:

Jeg behøvede ikke at bygge min trappe om igen, men sådan blev den efter at have malet den lysegrå og sat grå trappetæpper på.

FØR (dårligt billede):

En trætrappe med mørke trin og gelænder før maling og tilføjelse af grå trappetæpper.

EFTER:

Lys grå trappe med grå trappemåtter og en væg med bladmotiv.

• Synes
Åsa Lund og 1 anden
  • Laddar…
Jeg fik opsat rækværket med belysning i dag, og så ser man virkelig, at trappen trænger til at blive fikset...

Oplyst trappe med håndliste og belysning. Trappetrinene ser slidte ud og trænger til reparation.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.