15,670 læst ·
18 svar
16k læst
18 svar
Hvordan bygge igen trappe - male hvid - tæppe i trinene?
Tænk på risikoen for at glide, en arbejdskollega mistede en svigerfar i en nymalet trappe, hvor nålefilt måtte var fjernet, afdød på grund af nakkebrudsfraktur.
Trappetrinsmåtter er flotte. Der findes også skridsikkertape, som kan se okay ud,
Trappetrinsmåtter er flotte. Der findes også skridsikkertape, som kan se okay ud,
Nu skulle jo TS lægge væg-til-væg-tæppe, og det er ikke glat. Vi har en fyrretrappe, der er malet hvid, og derefter har man limet gråt væg-til-væg-tæppe eller nålefiltstæppe på den. Flot, sikkert og til min overraskelse holder det sig frisk.
Har du overvejet at bygge det ind med glas? Jeg overvejer det derhjemme
Har du overvejet at bygge det ind med glas? Jeg overvejer det derhjemme
Jeg bæver for et lignende job med vores trappe...
Er selv lidt i valget og kvalet om vi skal bygge det til eller ej.
Vil have lyset ind, men er træt af alt skidt, der falder ned, når hundene løber op og ned.
Er selv lidt i valget og kvalet om vi skal bygge det til eller ej.
Vil have lyset ind, men er træt af alt skidt, der falder ned, når hundene løber op og ned.

En masse slibning, så malede jeg først med grunder, derefter Beckers gulvmaling efter tips fra en maler, det skulle blive slidstærkt sagde han, og det holder stadig her 2-3 år senere. Lagde en sort nålefilt tæppe. Synes det blev godt.
#Ropia Flot arbejde! Ser dog, at du ikke har lukket hele trappen.
For vores vedkommende bliver det først to lag Jotun kvist- og spærringgrund for at undgå, at knaster trænger igennem. Derefter et eller to lag dækkende gulvmaling.
For vores vedkommende bliver det først to lag Jotun kvist- og spærringgrund for at undgå, at knaster trænger igennem. Derefter et eller to lag dækkende gulvmaling.
#lobbin Skruede I kun i bagsiden af trappetrinene, eller fastgjorde I også MDF'en med støtteklods i overkanten?
Medlem
· Stockholms
· 1 555 indlæg
Hvordan sidder tæppet fast på forkanten af trappen? Er det fastklemmet med en liste, eller er det nok at lime det?
En gammel slidt egetræsliste, der stikker op. Den gamle grønne plastikmåtte var forsænket, kan man sige. Tænker at den nye væg-til-væg-tæppe blot skal skæres til og limes.