10,672 læst ·
16 svar
11k læst
16 svar
Hjælp mig forstår ikke hvordan man ser om reglen sidder i linje ved hjælp af snor! billede
ja fatter alligevel ikke rigtig hvis reglen er buet lidt i midten så bemærker man jo om der er mere end en tommestok imellem.. jeg mener lige fra væggen ud til reglen.. reglen vil jo altid være lige i enderne når man sætter tomstok imellem.. det er jo hvis den er buet lidt i midten man kan se det. jeg vil have en lige linje fra væggen ud til reglen.. jeg skal sætte hegn... så det ikke bliver skævt fra væggen.. den eneste måde er et laserpass eller?
Nå, du mente vinkelret fra væggen og vinkelret fra hegnet til hegnet...
En side 60 cm, den anden 80 cm, hypotenusen dvs den lange del på en retvinklet trekant bliver da 100 cm..
Ellers kan du tage længere mål og regne. a^2 = b^2 + c^2 eller, hypotenusen = kvadratroden(af b^2 + c^2)
En side 60 cm, den anden 80 cm, hypotenusen dvs den lange del på en retvinklet trekant bliver da 100 cm..
Ellers kan du tage længere mål og regne. a^2 = b^2 + c^2 eller, hypotenusen = kvadratroden(af b^2 + c^2)
Ok, nu er jeg med. Pythagoras sætning giver dig en ret vinkel. Et klassisk mål er kateterne 3m og 4m. Så bliver hypotenusen 5m. 🎓
Håber din altan har de mål, ellers bruger du JOWs formel😃
Håber din altan har de mål, ellers bruger du JOWs formel😃
overkurs dette fatter ærligt talt intet.... at det skal være så svært når det handler om vinkler
altså jeg vil at det skal være spikraks fra væggen ud til reglen lige ud som jeg skal have et stakit.
for jeg tror ikke det er lige når man ser på linen jeg har mærket ud...
altså jeg vil at det skal være spikraks fra væggen ud til reglen lige ud som jeg skal have et stakit.
for jeg tror ikke det er lige når man ser på linen jeg har mærket ud...
Mål 3 m ud på snoren og 4 m på væggen. Juster snoren i sidled i den ydre ende, indtil der er 5 m mellem de punkter.
Sendt fra min HTC One S via Tapatalk 2
Sendt fra min HTC One S via Tapatalk 2