bliver skør hvordan kan man vide med hjælp af snoren om den sidder lige?

• Terrasse under konstruktion med brædder, hvor et reb bruges til at justere retning; solen skinner, og der er græs ved siden af.
billede 2

• Terrassebyggeri med træplanker og hvide plaststole, en rød blyant og en bygge-snore markerer arbejdet i solen.
Prøv at sætte snoren udenfor reglen. Tommestokkens bredde plejer at være godt, så kan du prøve ved hjælp af den på forskellige steder langs regelns længde.

Ret i forhold til hvad?
Parallelt med væggen, 90 grader mod den anden regel med snor på?

ja fatter alligevel ikke rigtig hvis reglen er buet lidt i midten så bemærker man jo om der er mere end en tommestok imellem.. jeg mener lige fra væggen ud til reglen.. reglen vil jo altid være lige i enderne når man sætter tomstok imellem.. det er jo hvis den er buet lidt i midten man kan se det. jeg vil have en lige linje fra væggen ud til reglen.. jeg skal sætte hegn... så det ikke bliver skævt fra væggen.. den eneste måde er et laserpass eller?

Slå op pytagoras sætning eller hvad den nu kaldes for. Så kan du måle det ud.

Nå, du mente vinkelret fra væggen og vinkelret fra hegnet til hegnet...
En side 60 cm, den anden 80 cm, hypotenusen dvs den lange del på en retvinklet trekant bliver da 100 cm..

Ellers kan du tage længere mål og regne. a^2 = b^2 + c^2 eller, hypotenusen = kvadratroden(af b^2 + c^2)

Ok, nu er jeg med. Pythagoras sætning giver dig en ret vinkel. Et klassisk mål er kateterne 3m og 4m. Så bliver hypotenusen 5m. 🎓
Håber din altan har de mål, ellers bruger du JOWs formel😃

Ups, lidt stavefejl fra mig:P

Tømrerne plejer at måle siderne 1,2m og 1,6m.
Så skal diagonalen være 2m.

Ja, man får jo tilpasse målene efter størrelsen på det man bygger :)

Jeg fatter ikke, hvad det er for et problem, man vil løse engang :)

overkurs dette fatter ærligt talt intet.... at det skal være så svært når det handler om vinkler
altså jeg vil at det skal være spikraks fra væggen ud til reglen lige ud som jeg skal have et stakit.
for jeg tror ikke det er lige når man ser på linen jeg har mærket ud...

jeg tror, at lina ind mod væggen skal ud et stykke til venstre for at få det spikrakt... men kan ikke forstå, hvordan jeg skal måle for at få det... på billede 2 altså

Mål 3 m ud på snoren og 4 m på væggen. Juster snoren i sidled i den ydre ende, indtil der er 5 m mellem de punkter.

Sendt fra min HTC One S via Tapatalk 2

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.