Lidt af en afstemning mellem disse 2 forslag...

Har lidt hovedbrud angående tilbud til vores kommende hus det er forskellige konstruktioner af samme type på de 2 som ligger bedst til... lidt baggrundsfakta er at jeg skal bestille et skal med færdig yderside resten havde jeg tænkt at gøre selv indvendigt

Alt 1: top fyre som gør det, meget god kvalitet, mulighed for at købe materialer via og låne ting af, og hjælp med ting, man undrer sig over

145mm panel liggende
sømstrø
udegips
45x190
plast
liggende 45x45mm
osb
gips

Dette alternativ leveres med liggende 45mm fremme, så får jeg trukket elindlæg selv

Alt 2: billigere, men har lidt dårligere service derimod gode at arbejde med, lidt svingende kvalitet nogle gange, mulighed for at købe materialer måske er der... måske.

145mm panel liggende
sømstrø
udegips
45x45mm liggende
190x45mm
plast
osb
gips

Dette alt kommer som færdig væg elen trækker de færdig, når de samler væggene

Spørgsmålet er ikke hvad jeg skal have i stedet, men hvilket af dem her I ville have valgt... er der nogen forskel i "energi effektivisering" mellem dem?

Hvad ville I vælge?

tak for jeres svar!d^_^b

Havde alle gange valgt alt. 1, dels for de dygtige håndværkere men også fordi det er enklere at ændre elinstallationer efterfølgende med et installationslag OG fordi man ikke punkterer diffspærren med hver eneste skrue, når man sætter ting op.

Enig med b8qs argument, helt klart #1. Og hvis de desuden er bedre at samarbejde med, er det jo endnu bedre.

så er vi på samme bane vi i hvert fald, desværre er der LIDT prisforskel... endnu... da vi ikke har diskuteret færdigt men ca 300000 kr.... i øjeblikket

Alt 1 er enig med foregående..

mångstekta sagde:
då er vi inde på samme bane vi iaf, desværre skiller det LITE i pris... endnu... da vi ikke har diskuteret færdigt men ca 300000kr.... i øjeblikket
Tre hundrede tusinde i forskel, på bare en stamme? Det må jo være mere som adskiller end at den liggende regel er på ydersiden eller indersiden.

andersmc sagde:
Tre hundrede tusinde i forskel, på bare en stamme? Det må jo være mere der adskiller end at den liggende regel er på ydersiden eller indersiden.
jaa prisen;)... Nej det er en vurdering fra mig begge har regnet på det samme men det følger med "alt" materiale til indersiden på alt 1 så det bliver færdiggypset inderside (50mm isolering+osb på indvendige vægge) lister, lægter til tag og gulvbjælkelag for gulvvarme+ sporfræsede spånplader vinduesblik+tagrender og arbejdet til dobbeltfalsede pladetag det er vel de største poster som adskiller men så er også prisforskellen ca. 600000 kr i stedet :x

(huset bliver for øvrigt ca. 210 kvm i 2 fulde plan)

Mikael_L
Ja væggene er jo identiske bortset fra at den ene har krydsafstivningen på ydersiden, den anden på indersiden.

Med tanke på at det er liggende panel, ville jeg alle dage i ugen vælge alternativ 1 (om intet andet skilte sig ud, som jeg skulle tage stilling til, som f.eks. en prisforskel.:))

Men teknisk set er den væg bedre, i princippet så godt som fuldendt.

Alternativ 2 har den ulempe, at al elektricitet skal gå gennem plastikken overalt, og alt du fastgør til væggene, laver også hul i plasten. Ellers har dette alternativ ikke nogen større svaghed.

Mikael_L
Eller så vælger du alt2 og sømmer selv på en krydset 45x45 på indersiden af plasten.
Det koster nok ikke så meget.

Tjek med Alt.2 om de kan levere spredt panel mellem plast og osb, alternativt vælg gips og osb fra og lav den del selv eller få den udført af andre?

problemet er med alt 2 kommer vinduerne monteret længst ud mod ydervæggen altså er der risiko for kulderas hvis man gør væggen endnu tykkere... desværre er der lidt problemer med det allerede i deres hus...så montering på 45på indersiden går nok ikke der tror jeg... de ville helst ikke levere uden gips.

Skal tage en kamp med alt1 nu i denne uge eller næste, så får vi se, hvad de svarer med:D

Stemmer ind i koret. Alt 1 er den væg jeg foretrækker.

d^_^b

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.