Jeg tænkte forsøge mig med en budgetrenovering af min entré så den ser anstændig ud i mindst et par år til. Alt begyndte med, at jeg skulle laserede om brædderne, men opdagede så, at selve gelænderet er begyndt at rådne i underkanten. Efter at jeg fjernede det, opdagede jeg, at også brædderne var gennemrådne flere steder på den højre side, hvor jeg ikke har noget tag.
Under brædderne ligger der beton, og alt vandet er løbet ned og blevet stående på betonen til højre.
Så nu overvejer jeg, om nogen har tips til, hvordan jeg skal gå videre. Min nuværende plan er at skære brædderne af til højre og lægge en tværgående bræt på samme måde som det der ligger længst til venstre på billedet, så alle brædder er under taget. Men hvordan gør jeg så med den bare betonplade til højre? Kan jeg lægge noget andet, som er vandtæt og ikke koster en bondegård?
Derudover har jeg også et spørgsmål om selve gelænderet, har nogen nogle tips til noget relativt simpelt, jeg kan smække sammen? Jeg overvejede, om jeg måske kunne bruge de gamle overliggere og bygge noget simpelt med 45x45 regler måske.