Gruvanna
Har stort problem med at få et fornuftigt tilbud på at opsætte gips og plyfa vægge. Det er en gammel loft, der er isoleret. Det samlede areal er ca. 190 kvm. Hvoraf størstedelen kun er gips. Det er opdelt, så der samlet set er 4 skrå lofter. En del hjørner og udskæringer skal laves.

Hvad kan en rimelig arbejdstid for det job være - cirka - hvis man regner to erfarne tømrere/bygherrer?
Hvor mange dage?

Bedste svar

A
Gruvanna Gruvanna sagde:
Har stort problem med att få en fornuftig tilbud på at sætte op gips og plyfa vægge. Det er en gammel loft, der er isoleret. Den samlede overflade er ca. 190 kvm. Hvoraf størstedelen kun er gips. Det er todelt, så der i alt er 4 skrå tag. En hel del hjørner og udskæringer skal laves.

Hvad kan en rimelig arbejdstid for det job - sådan cirka - hvis man regner to erfarne tømrere/bggere?
Hvor mange dage?
Umuligt at svare på uden at være på stedet og have set en tegning.
Det burde ikke være svært at få tilbud nu når hele byggebranchen kriserer!

• Synes
Gruvanna
  • Laddar…
Gruvanna
Rejäl sagde:
Umuligt at svare på uden at have været på stedet og set en tegning.
Det burde ikke være svært at få tilbud nu, når hele byggebranchen kriserer!
Tak for svar. Jo, jeg forstår, at det er svært at sige. Jeg tænker mere på en grov estimering. Talte med en bygger, og han sagde omkring 3 dage for to mænd.

A
Gruvanna Gruvanna sagde:
Tak for svar. Jo, jeg forstår, at det er svært at sige. Jeg tænker mere en grov estimering. Jeg talte med en byggemand, og han sagde omkring 3 dage for to mænd.
Jeg kan ikke sige imod🙃

• Synes
Gruvanna
  • Laddar…
Gruvanna Gruvanna sagde:
Har stort problem med at få et fornuftigt tilbud på at sætte gips og plyfa vægge op. Det er en gammel loft, der er isoleret. Den totale overflade er ca. 190 kvm. Hvoraf største delen kun er gips. Det er todelt, så det i alt er 4 skrå tage. En hel del hjørner og udskæringer skal laves.

Hvad kan en rimelig arbejdstid for det job være - cirka - hvis man regner to erfarne tømrere/bygningsarbejdere?
Hvor mange dage?
Er det kun pladerne, der skal op?
plader har vel en enhedstid på 0,1/m2. men det er lidt simpelt at tænke sådan måske.
men to YA skal kunne klare dette på maksimalt en uge, dvs. 80 timer.

Lidt uklart hvad der skal gøres. Er det gips i dag? Det står isoleret. Behøves der ny diffusionsspærre (plast)? Skal gammel gips væk?
Hvor svært er det at få pladerne til byggepladsen? Hvis det er en loft, med en god bred trappe, så tager det måske lige så meget arbejde at bære op pladerne som at montere dem. Er det en trang trappe eller andre forhindringer kan det blive meget mere arbejde med at bære

Jeg tror, at vurderingen med 3 dage for to mænd er fornuftig, lidt optimistisk. HVIS materialet er på plads. Men regn med dobbelt eller tredobbelt så meget tid, hvis man regner alt med.

• Synes
Gruvanna
  • Laddar…
Gruvanna
H hempularen sagde:
Lidt uklart hvad der skal gøres. Er det gips i dag? Det står isoleret. Behøves der ny diffusionsspærre (plast)? Skal gammel gips fjernes?
Hvor svært er det at få pladerne til byggepladsen? Hvis det er en loft, med en god bred trappe, så tager det måske lige så meget arbejde at bære pladerne op som at montere dem. Er det en trang trappe eller andre forhindringer kan det blive meget mere arbejde med at bære.

Jeg tror, at vurderingen med 3 dage for to mænd er fornuftig, lidt optimistisk. Hvis materialet er på stedet. Men regn med dobbelt eller tre gange så lang tid, hvis man regner alt med.
Alt materiale på stedet. Ligger på gulvet. Isoleringen er helt klar med plast og glesar.
Det er bare at sætte gips og plyfa på væggene og kun gips i lofterne. Fordi det er en loft er størstedelen af overfladen skrå tage.

Senest redigeret:
Jeg tror, at vurderingen du har fået om 3 dage, er rimelig som "best case". Altså hvis det er lige fine regelmæssige overflader. Og intet bøvl opstår. Du har sandsynligvis en del elbokse, som der skal tages hul for også. Det går ret hurtigt, men er eksempler på bøvlfaktorer.

• Synes
Gruvanna
  • Laddar…
Gruvanna
H hempularen sagde:
Jeg tror, at den estimation du har fået om 3 dage, er rimelig som "best case". Altså hvis det er lige fine regelmæssige overflader. Og intet bøvl opstår. Du har sandsynligvis en del el-dåser, som der skal tages hul for også. Det går ret hurtigt, men er eksempler på bøvl-faktorer.
Ja det er ca. 10 dåser samt flere hjørner som mødes.

A
Gruvanna Gruvanna sagde:
Ja det er ca. 10 dosor samt flere hjørner som mødes.
Kan du ikke lægge en tegning op, det ville være så meget lettere at se?

A
Gruvanna Gruvanna sagde:
Ja det er ca. 10 doser samt flere hjørner der mødes.
190m2 med 10 stk. el-dåser?

Gruvanna
Rejäl sagde:
190m² med 10 st eldosor?
Nej det er ikke 190 kvm, Gulvarealet er ca. 50 kvm med skråtag, så jeg antager, at det er ca. 120 kvm væg- og loftareal.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.